بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

خوانسار(خسرو)نیوز

جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ب.ظ

خسرو نیوز

امروز متاسفانه شما در مطلبی در سایت خودتون با تصویر تابلوی نماینده فعلی به انتقادهای آشنای خود از ایشون پرداختید و من اینبار مجبورم به رسم خود شما زبان به انتقاد باز کنم.

اگر یادتان باشد خرداد 92 با پیروزی دولت تدبیر و امید به صورت انفجاری بارقه های امید را در بعضی از دوستان ایجاد کرد؛ و علی رغم اینکه شخص آقای روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی گفتند که "من با داس نیومدم"، دوستان تندروی شهرستان داس ها را تیز کردند و متاسفانه در وبسایت شما خوانسار نیوز شروع کردید کاملا جهت دار به تخریب فرماندار وقت آقای پوراحمد و بست نشینی پشت در استانداری و بسیاری کارهای دیگر که از ادب من به دور است فعلا مطرح کنم.

ولی من به شما چندنکته را عرض کنم. اول از همه بررسی کنید ببینید چقدر قبلا خوانسار نیوز محبوب بود و روزانه چندنفر کامنت در سایت منتشر میکردند و الان چقدر این آمار افت کرده(البته اگر مثل آمار قبولی های کنکور امسال آمار سازی صورت نگیره)

متاسفانه شما علی رغم اینکه ژست ژورنالیستی گرفتید و خود را از اصلاح طلبان میانه رو قلمداد میکنید؛ برخلاف سیاست دولت که اعلام کرده بود ما قصد نداریم مدیران را یک شبه برکنار کنیم دست به انتشار مطالب کاملا یکطرفه برضد فرماندار وقت زدید. حاصل این رفتار سیاسی بچگکانه شما در چندجا به شهر ضربه زد.

اول آنجایی بود که آقای قلعه گلابی(اگر فامیل ایشان را اشتباه نکنم) بخاطر بی تدبیری شما و انتشار زودهنگام خبر انتصاب ایشان، در دم حکمشان لغو شد و یکی از نیروهای باسابقه وزارت کشور صرفا بخاطر همین فریادهای کودکانه از شهر ما دور شدند.

دوم اینکه باعث کاهش قدرت فرماندار وقت شدید و همین باعث ضعیف شدن شهر و عدم فرمانبری نیروهای پایین دست از یک مقام بالادست شد.

سوم هم اینکه زمان بسیاری حدود یک سال و دو ماه را که میتوانستیم از حضور ایشان در شهر استفاده کنیم، به راحتی به حراج گذاشتیم و صرف بی اخلاقی و شایعه پراکنی های بی اساس در سطح جامعه شد.

درباره مطلب مثلا شطرنجی شده شما، اول از همه عرض کنم که در فضای کنونی کاملا طبیعی است که هر کدام از نامزدها از هر محفلی استفاده کنند. کما اینکه شما هم برای نامزد خودتان در اوج ناامیدی قدم هایی برداشتید همین هفته گذشته؛ ولی اینکه شما اینطور دوباره به سیاست خودتون ،درست مانند سیاستی که در قبال فرماندار اسبق گرفتید، رجوع کنید؛ حاصلی ندارد جز اینکه دوباره یکی از قدرت های شهر را تضعیف کنید و با اینکار شما کاملا واضح خواهد بود که قورباغه در دستگاه ابوعطا به هنرنمایی بپردازند.

چند توصیه اساسی به یار نام آشنای سابق

1-    سعی کنید اخلاق خبرنگاری را در اولین فرصت دوباره مرور کنید و سیاست های نابجای خود را ترک کنید.

2-    از قدیم فرمودند سوزنی به خود زن و جوالدوزی به بقیه. من راضی به فرو کردن سوزن در بدن نحیف شما نیستم و به تلنگری بسنده میکنم و امیدوارم اول نقد و بیان واقعیات را از درون سیستمی که خود شما جزو مدیران آن هستید شروع کنید .

3-    بگذارید خوانسار نیوز بعنوان خبرگزاری رسمی شهرستان باز هم مطرح باشد نه بعنوان بنگاه شایعه پراکنی.

پ.ن: به قول آقای روحانی که در مناظره خطاب به آقای قالیباف گفت حرف در سینه زیاد دارم و بذارید به همین ها بسنده کنم من هم به دوستان همین را میگم. و به قول فیلم مارمولک "ننویس، برو آب بکش"

پ.ن2: دوستان لطفا فرار رو به جلو نکنید و الان از حول حلیم در دیگ نیفتید که بیاید بگید من الان دارم برای ایشون تبلیغ میکنم و از این حرفا. این مطلب در راستای ادامه مطلب قبلی وبلاگ بود.


شب و روزگار خوش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۹
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۱۰)

۱۰ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۰۵ خسرو دهاقین
با سلام. با قلم کودکانه شما و تهمت ها، افتراها و مطالب بدون استناد شما کاملا آشنا هستم و بر همین اساس «فعلا» آن را شایسته پاسخگویی نمی دانم. من و شما کاملاً می دانیم که علت اساسی موضوع گیری های شما علیه بنده از زمان شروع فعالیت به عنوان معاون آموزش و پرورش چیست که در حال حاضر صبوری می کنم و تا فرصتی مناسب از عنوان آن خودداری می کنم.

آقای صانعی! من نمی دانم متولد چه سالی هستید ولی اطمینان دارم که به اندازه سن و سال شما کار مطبوعاتی و ژورنالیستی کرده ام و نیاز به ژست گرفتن و عقده بزرگ نشان داده شدن ندارم! اگر آنچه به بنده و رسانه اینجانب منتصب داشته اید صحت دارد که باید به قدرت واحد این رسانه و تاثیرگذاری عمیق آن بر روند امور شهرستان بالید و اگر صحت ندارد که قطعا شما مسوول اثبات و پاسخگویی آن خواهید بود.  صراحتاً جواب دهید که آیا برای اثبات مطالب کذب خود حاضر به حضور در محکمه قانونی و ارائه مستندات هستید؟
جناب صانعی
محترمانه توصیه می کنم اگر به اخلاق پایبند نیستید و چنانچه به ادبی که مدعی آن هستید معتقدید، به قانون تمکین کنید و به بار حقوقی آنچه می نویسید و مستندی برای آن ندارید بیشتر فکر کنید. حال توصیه تلقی می کنید یا تهدید فرقی ندارد.
توصیه برادرانه دیگر که قبل از نوشتن هر مطلبی کاملاً در مورد آن اندیشه و تحقیق کنید تا در عوض"هول هلیم" از "حول حلیم" به دیگ نیفتید!

ضمناً به عنوان یک معلم وظیفه دارم اضافه کنم: فرماندار اسبق آقای محمدی بودند و آقای پوراحمد فرماندار سابق!!
شبتان پر ستاره!!
پاسخ:
سلام و درود 
اول از همه خیلی دوست دارم بدونم علت اساسی موضع گیری من علیه شما چیه؟!! 
نکته بعدی درباره سوال شما درباره سن و سال، شما میتوانید هرگونه سوالی دارید به قسمت "درباره من" در وبلاگ مراجعه کنید 
نکته سوم اول اینکه خوبه بدونم به چه جرمی باید در محکمه قانونی حضور پیدا کنم که شخص شما از اون جرم مبرا باشید و بیشتر از این ادبیات شما لذت بردم که معلوم شد پشت حرفهایی که مدام بین جوانهای شهر میزنید چه دیدگاهی واقعا در برابر حرف مخالف دارید. و حتی جالب همین که شما وقتی نیاز به رای دارید به همین کم سن و سالها رجوع میکنید، شورای شهری که رای آوردید و کلاس دوم ریاضی که فراموش نکردید!!!! 

به هرحال ممنونم از پاسخگویی و ای کاش امشب را استراحت میکردید و صبح با آرامش و فکر آرام دست به قلم میشدید که حداقل خسرویی که در اذهان دیگران هست حفظ کرده بودید 
امیر جان برفرض اینکه رضا وخسرو برای تو یک کاری در اموزش وپرورش درست کردند اخرش بقول پدرت تو عقده ای هستی نیش عقرب نه از ره کین است که........
پاسخ:
آنا جان عزیز اگر من بخوام در آموزش و پرورش استخدام بشم برام خیلی راحته و با توجه به رزومه ای که دارم خیلی راحت از تهران استخدام میشم. و اینم بدون که اوج حماقت خواهد بود برای من اگر بخوام با وضع فعالیت کاری که الان دارم بخوام برم آموزش و پرورش. بعد هم اصلا در حیطه توانایی این افراد نیست که برای کسی حکم استخدام بزنند. بعدم هم وقتی اینجوری نظر میدهید دلیلی بر صحه گذاشتن بر مطالب بالاست(البته شاید)
خدا انشاالله همه ما را به راه راست هدایت کنه
بسیارمتاسف شدم کسی که نان  خانواده ی محترم فرهنگی خورده وخودرا مدعی نجات دانش اموزان شهرستان می داند وادعای مشاوره دانش آموزان راداردکه آسمان بالای سرخودنمی بیند واینقدربی مهربانه به معلمین زحمتکش وجامعه ی محترم فرهنگی کج دهنی می کند وآنچه که دیگران آرزوی آنرامی کشند بعضی افرادخودرابالاترازآن می دانند وااسفاکه اینقدر دیدگاه ها تنگ باشد وهرکس نداند فکرمی کند که چه فعالیت خطیری انجام می شود که حتی بعضی افراد نیم نگاهی نیز به آموزش وپرورش ندارند پس فقط شعارندهیم که ما منجی اموزش وپرورش هستیم جای بسی تامل است و...
پاسخ:
سلام علی آقای نازنین. من دقیقا به کدام معلم و دبیر توهین کردم تو این متن؟؟؟ من به نوشته سردبیر سایت خوانسار نیوز اعتراض کردم که دبیر هم هستند. در ثانی نان خانواده فرهنگی خوردم که بر خود لازم دیدم و میبینم که دربرابر سخنان به ناحق(به زعم خودم) موضعگیری کنم. سعی کنید منصف باشید شما هم فرهنگی هستید و مبلغ راه حق
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۰۲ یک خوانساری
با سلام
دیدگاه ها و افکار جناب عالی کاملا آشنا هستم
و میدانم که علاقه زیادی به صحبت کردن زیبا کلامی داری
فکر کنم از تعریف و تمجید های  زیادی افرادی همچون حمید ها باعث شده جناب عالی توهم زده بشی و فکر کنی واقعا میفهمی
امیر جان تو با سواد هستی
درس خواندی
ولی تجربه نداری
مقداری سکوت کن و در کلاس تجربه درس بیاموز
به قول بابا طاهر افرادی که زیاد حرف میزنند زیاد هم دروغ میگویند
تو خیلی حرف میزنی پسر خوب
متاسفانه فکر میکنی و زرنگ هستی 
ولی تو حکایت کبکی هستی که سرش و زیر برف کرده 
و در آخر متاسفم برای کسانی که در کلاس درس تو درس می آموزند و یا قراره بیاموزند.

پاسخ:
سلام بر شما. 
اول از همه استاد زیبا کلام به حق یکی از اساتید بنده هستند و همچنان استاد خواهند بود
نکته بعدی اینه که من همیشه ابتدا سکوت کردم و بعد نظر دادم وگرنه ...
بعد من تا جایی که خاطر دارم باباطاهر بیشتر دوبیتی سرا بودند، حالا کی این پیام را برای شما فرستادند الله اعلم
درباره سردربرف کردن کبک هم اگر دقت کنید اسم من واضح و مبین است، سعی کنید بیشتر درباره تفسیر سردربرف کردن فکر کنید
بعد هم ای کاش درباره این مطلب نظر داشتید نه شرح دل افگارتون

خداروشکر میکنم که در کلاس من هم اخلاق یاد دادم و هم درس، خدای بزرگ و خود دانش آموزان بهترین گواهانند
امیرِِِ...چه طوراستخدام شدن برای تو راحت شده.. نکنه خبری هست مانمیدونیم ای ناقلا صبحت پدرت اینه که توازبچه گی عقدهای بودی وسلام
پاسخ:
شما یبار دیگه جواب من به نظر قبلیتون بخون، بیست  بار از روش بنویس تا مفهوم متن را متوجه بشی...  آنای...  
۱۴ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۱۵ دانش اموز شریعتی
اقای صانعی به نظر من اگر به مجموعه ی اموزش و پرورش کمک نمی کنید حداقل بزارید کارشون رو انجام بدند من از بر خورد بعضی از بچه هایی که با شما دیدار می کنند فهمیدم به طور کامل مغر شون رو شست و شو دادید و کسانی که شما ازشون انتقاد می کنید واقعا دارند زحمت می کشند البته یکم وارد سیاست شدند و به نظر من اصلا خوب نیست ولی علاوه بر سیاست کاری زحمت هم می کشند پس لطفا با سکوت خودتون بزارید مسئولین اداره فکرشان را در گیر شما نکنند و به کارشان برسند.
خداوند بر هر چه که انجام می دهیم اگاه است.
پاسخ:
سلام. واقعا آفرین که در فضای مجازی نظر میذارید. خیلی عالیه 
من البته اینجا کاری به فعالیت آموزشی آقای دهاقین نداشتم و در جواب متنی که در سایتشون درباره یکی از مسئولان شهر گذشته بودند اینجا نوشتم. 
ولی از شما ممنونم و خیلی خوبه که از الان صرف نظر از دیدگاه تمرین میکنید، ایشالا در آینده در شهر نیروی خوبی خواهید بود. مرسی 
سلام

جناب امیرخان بنده باید به چند نکته توجه شما را جلب کنم سپس شما نسبت به گفته های خود برگشته و نگاه بیندازید.

1_ اگر واقعا تاثیر گذاری جناب دهاقین و رسانه ایشان در مناسبات شهرستان موثر هست چرا در موارد دیگر که ایشان نسبت به وجود این مسائل انتقاد کرده اند شاهد گشایش نیستیم؟

2_ رابطه ی شما در گذشته با فرماندار و تیم ایشون چه بوده است من نمی دانم ولی توجه داشته باشید چه در زمان آقای محممدی و چه یعد از ایشون در زمان آقای پوراحمد حرف و سخن های پوپولیستی همانند احداث بزرگترین چاپخانه خاورمیانه، ساخت کارخانه ی فولاد، ساخت رصد خانه، ساخت شهرک سینمایی، ساخت شهرک تحقیقاتی و هزاران وعده ی توخالی دیگر داده شد که عده ای ساده لوح هم این حرف ها را همراهی کرده و از خود نپرسیده اند آیا پتانسیل یک شهر 30 هزار نفری این چنین است در صورتی که حتی در این زمان (نفت 100 دلاری و صادرات 2 میلیون بشکه ای در روز) شهرهای که تاثیر گذاری بیشتری در کشور داشته اند در پی گرفتن ریالی بیشتر جهت جبران کسری هزینه های خود بوده اند؟

3_ خوشبختانه پس از مدت ها نگاه واقع بینانه ای هم بر کشور و هم بر شهر خوانسار حاکم شده است ولی نماینده محترم فعلی شهرستان در مجلس هنوز با دادن شعارهای عوام فریبانه در قصد مصادره تمام کارهای شده و نشده شهرستان به اسم خود هستند نمونه ی بارز آن احداث درمانگاه تامین اجتماعی که ظاهرا مسئولین خود این سازمان بی خبرند، از این دست طرح ها در ویژه نامه نماینده محترم زیاد است، در این ویژه نامه گفته شده است چه تعداد رشته و دانشگاه با تلاش شبانه روزی و پیگیری مستمر ایشون مجوز گرفته اند (نکته جالب اکثر این طرح ها و اقدامات از گشته مطرح بود و بحث جدیدی نیستند) اما انسان عاقل نباید بگوید که پس آمار اشتغال و صنایعی که در زمان شما ایجاد شده اند چقدر است؟ حال بنظر شما این مردم می توانند پس از این همه زخم خوردن باز این مطالب پوپولیستی را تحمل کنند؟

4_ در اینکه شما انسان فرهیخته، عالم و ادیبی هستید که مایه ی خیر و برکات زیادی برای دانش آموزان خوانساری شده اید شکی نیست اما نباید انسانی با ویژگی ها شما هیچ وقت اجازه ورود شیطان به نفس خود و ایجاد وسوسه های همچون قدرت، شهرت و ... شود. در چند مرتبه دیداری که با شما داشتم متاسفانه ریشه های از این صفات را مشاده کردم که ظاهرا ناشی از قرار گرفتن شما در جو یکی دانشگاه های برتر کشور می باشد ولی آیا صرف تحصیل در چنین دانشگاهی چراغ سبزی برای خود شیفتگی هست؟

در پایان توصیه ای برادرانه برای شما دارم و اینکه شما با ویژگی های خاص خود نمی توانید این مردم را اصلاح فرمایید. یکی از ویژگی های جناب دهاقین که خود من همواره از آن بعنوان نکته ی مثبت ایشان یاد می کنم صمیمیت و نحوه ی برخورد ایشون با تمام سلایق و اقشار گوناگون هست که تا حدود زیادی باعث محبوبیت ایشون در شهر شده است. شما چنانچه بتوانید از این شهر و مردم دل بکنید با توجه به هوش و استعداد سرشاری که از خود نشان داده اید و در موقعیت های شغلی بچه های دانشگاه شریف، امیر کبیر، تهران و صنعتی اصفهان قرار گیرید می توانید در این حوزه باعث خیر و برکات بیشتری یه ملت ایران را فراهم خواهید ساخت و آموزش و پرورش برای شما همانطور که خود اذعان فرموده اید کاری ندارد استخدام شدندش چون اکثر هم کلاسی ها شما جذب بهترین شرکت های خارجی (بورسیه تحصیلی و یا شغلی خارج از کشور) و شرکت های مطرح ایرانی شده اند.
پاسخ:
سلام. به حق از خواندن نظر شما لذت بردم به دور از هرگونه غرض ورزی و عالی بود. 
ولی سخن من در پیام بالا حکایت دیگری داشت. در مدیریت امروزه حاکم بر دنیا استفاده از نیروی انسانی به شدت مطرح است. انتقاد من هم بیشتر درباره تخریب این نیروهای انسانی بود. همانطور که ما به تندروها درباره به انزوا رفتن نیروهای انسانی تاثیر گذار از جمله آقای خاتمی و موسوی و رفسنجانی و... انتقاد داریم، خود ما هم باید به همین اندازه به این نکته توجه کنیم. اصولگرا و اصلاح طلب هم نداره. آقای میرمحمدی هم یکی از همین نیروهاست که صرف نظر از کارهایی که کردند و نکردند باید بعنوان یک نیروی انسانی از ایشون حمایت بشه و انتقاد کنیم نه اینکه به راه نادرست تضعیف نیرو کنیم. 

باز هم از نظر شما صمیمانه سپاسگزارم 
۱۸ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۴۲ خوانساری اصل
اقا من کاری ندارم به مطلب شما درست و بدش با من نیست فقط نکته جالبش اینجا بود چقدر کامنت یک خوانساری شبیه نوع بیان کامران ها بود
خخخخخخخخ
خدایی ها
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۰۳ چشمه جاوید
با سلام
آقای صانعی بنده موفق نشده ام با شما مصاحبت نمایم و از نقطه نظرات شما پیرامون مسائل گوناگون آگاه شوم اما چند مطلب را خدمت شما بیان می کنم البته چنانچه باعث ناراحتی شما می شوم عذر خواهی می نمایم 
1- از اینکه نسبت به اتفاقات محیط زندگی خود حساس و پیگیر هستید ، بسیار به شما تبریک می گویم و امید وارم در این راه کوشا و با دقت نظر و موفق باشید . لیکن به این مطلب توجه داشته باشید طی این گونه مسیرها نیاز به صبر و حلم زیاد دارد و باید آنچه می بینید یا می شنوید با نگاه و افق دید باز تحلیل نمایید سپس تصمیم بگیرید که سخن بگویید . به عنوان مثال آن مطلبی که آقای دهاقین به عنوان انتقاد یا نقد بر عملکرد این زمان نماینده محترم مطرح نمودند را می توان از نگاه جناحی و نگاه فراجناحی با آن روبه رو شد که از جهت نگاه جناحی نشر این انتقاد بر آن عملکرد طبیعی به نظر می رسد که از نظر جناحی ، شاید اینگونه به نظر آید که نماینده محترم قصد مصادره به مطلوب فعالیتهای گذشته تا کنون را دارد جهت جلب توجه عمومی در جهت انتخابات پیش رو ( که این فقط یک تحلیل است نه به عنوان یک واقعیت و خدای ناکرده اتهام ) لذا قلم جناحی بر نقد و انتقاد به حرکت در می آید ، و از نگاه فراجناحی نیز معمولا نقد های بر عملکرد یک نماینده با ارائه بیلان کاری در این زمان خود به خود از جانب هر کسی دیده می شود که اگر در میان مردم عادی فارغ از هر گروه و حزبی معمولا این گونه صحبتها در میانشان  زیاد است . پس در نتیجه چنانچه نقدی بر این نوشته آقای دهاقین داشته باشیم با در این چهارچوب و رعایت حدود آن بایستی صورت پذیرد 
2- تا می توانید به هنگام نقد و یا انتقاد احساس خشم و یا تنفر خود تان از یک قضیه و یا حادثه را کنترل نمایید . سعب نمایید آناًما موضع نگیرید و واقعه را از زوایای دیگر بنگرید شاید با نگاه با زوایای مختلف به شما کمک کند که آنچه که احیانا از آن را ندیده اید خوب مشاهده کنید و به کنترل کردن احساساتتان کمک  کند که معمولا اینگونه در نقد بیان می شود که : اگر منظور شما این باشد ....
و اگر این باشد که .... اینکار شما باعث می شود که طرف مقابل شما از نقاط کور گفتار و یا رفتار خود که به آن آگاه نبوده و موجب سوء برداشت شده را اصلاح کند و به او فرصت دفاع و تبیین بهتر منظورش را داده اید و  به این ترتیب محیط گفت و گو باز و صمیمی و به دور از حاشیه می شود 
3- از اینکه یک جوان با استعداد و باهوش و مقیّد در شهرمان می باشد کاملا خوشحال هستم و اصلا موافق با آین نیستم که عزیران نخبه بومی از شهر مان با این توجیه که این شهر برای شما کوچک است و خارج شوید و به شهر های بزرگتر بروید ؛ نیستم چرا باید شهر مان را بی بهره از متفکران و اندیشمندانی چون شما و آقایان دیگر چون دهاقین و غیره از معلم و استاد و دانشجو و هنرمند و طلبه و کاسب و صنعتگر و غیره کنیم .
4- إن شاء الله در کنار یکدیگر با همدیگر با سعه صدر و تحمل یکدیگر درتوسعه اقتصادی و فرهنگی و علمی و دینی شهر مان بکوشیم 
در انتهاء بار دیگر از اطاله کلام و تکدّر خاطر شما کمال عذر خواهی را دارم  
۱۳ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۳۴ دانش آموز کلاس اول ابتدایی

سلام امیر جان
به آقا معلم عزیز شهرمان بفرمایید
بروند پیش آقا رضا تمرین املا

هول حلیم


نه حول حلیم :(
نه هول هلیم :(


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی