بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

کنکور و دیگر هیچ...

جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۳۹ ب.ظ

دوست عزیزم آقای دهاقین در سایت خوانسار نیوز مطلبی درباره کنکور و بررسی آماری آن گذاشتند.

من هم فرصت را مغتنم دانسته و تحلیلی اضافی بر ادامه آن مطلب و سیستم آزمون و خطایی شهر دارم،که خارج از انصاف نیست اگر بگوییم هرساله قربانیان فراوانی دارد...

مشکل دانش آموزان شهر از سال اول دبیرستان آغاز می شود و بحث نه چندان مبارک هدایت تحصیلی!!!

در سال اول آموزش متوسطه به خاطر تغییر سیستم آموزشی و محیط آموزشی،برای دانش آموزان استرس ها و چالش های خاص خود را دارد و همین عاملی خواهد شد برای افت دوچندان آنها و کاهش نمرات و درنتیجه معدل غالب دانش آموزان.

در امری بسیاری جالبتر ما در چند سال اخیر شاهد هدایت زوری تحصیلی در سیستم آموزش و پرورش شهرستان هستیم.یعنی اتفاقی که دانش آموزان به اجبار به سمت رشته هایی هدایت یا بهتر گسیل می شوند که علاقه یا استعدادی در آن ندارند.

جالبتر آنکه بسیاری از افراد و دبیران شهر بر ناکارآمد بودن این سیستم تأکید دارند و حتی خود وزارت آموزش و پرورش هم بر نواقص این طرح تأکید دارد ولی همچنان مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان تأکید بر انجام این کار دارند.

حدود یک ماه پیش خود من به اداره آموزش و پرورش مراجعه کردم و سوالات و برگه هایی که با آن دانش آموزان را "هدایت میکنند" درخواست کردم ولی در کمال ناباوری حتی حاضر نبودند سوالات را در اختیار من قرار بدهند!!!

اولین نتیجه ای که این هدایت زورکی تحصیلی دارد رفتن بسیاری از دانش آموزان به مدارس شهرهای همجوار است که باعث اذیت شدن خود دانش آموز و خانواده های آنها خواهد شد.


دومین مشکل وقتی ایجاد خواهد شد که سیستم های آموزشی که در سطح شهر فعالیت میکنند هرکدام بر طبل خود کوفته و به سمتی می روند. مؤسسات آموزشی شهر،که فعلا فقط نمایندگی کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) است و آموزش و پرورش هر کدام دانش آموزان را به سمتی هدایت می کنند و عملا دانش آموزان دچار دعواهای سلیقه ای و نگاههای متفاوت می شوند.

وقتی تمام و یا اکثر مدارس کشور (مثل دبیرستان های غیرانتفاعی شهرهای بزرگ و حتی دبیرستان تیزهوشان اصفهان-شهید اژه ای) بر سلامت و قوت این مؤسسات تأکید دارند و تنها آموزش و پرورش شهرستان ماست!! که یکه تاز بر طبل خود می کوبد و بر غیراستاندارد بودن این مؤسسات تأکید میکند.

و در نقطه مقابل به تبلیغ از آزمون هایی میپردازند که صرفا در سطح استان و آن هم از طرف آموزش و پرورش انجام می شود.

و تنها نتیجه ای که دارد سردرگم شدن دانش آموزان و اولیای آنهاست که در موج این تبلیغات عجیب اسیر می شوند.


سومین مشکل هم نداشتن و یا نبود برنامه ای جامع برای ساماندهی و ارتقاء سطح آشنایی دانش آموزان با کنکور و شیوه های تست زنی است.

در زمان ریاست قبلی آموزش و پرورش کلاسهایی به صورت فشرده و شبانه روزی برگزار می شد. دبیرانی که سطح علمی بسیار بالایی داشتند در کلاسها حاضر میشدند. این چندسال هم به صورت مقطعی و بریده بریده کلاسهایی برگزار میشد که آنچنان با کیفیت نبود و به همین دلیل مورد استقبال دانش آموزان قرار نمیگرفت.

بنابراین میتوان گفت تا امروز سیستم آزمون و خطا بر آموزش و پرورش شهرستان حاکم بوده و دانش آموزان نیز صرفا با تکیه بر استعدادهای شخصی و پتانسیل های فردی روانه دانشگاه میشوند. (این جمله من وقتی معنی پیدا میکند که اکثر دانش آموزان شهرستان با ورود به دانشگاه متوجه تفاوت زیاد در پایه علمی بین خود و همردیفانشان در دانشگاه می شوند)


اما راهکار ها:

1- استفاده از کارشناسان آموزشی شهرستان برای سامان دادن به بحث هدایت تحصیلی و تکیه بیشتر بر توانایی های ذاتی و پتانسیل های درون فردی دانش آموزان.

2- استفاده بهینه از تمام امکانات آموزشی شهرستان: همسو شدن مؤسسات شهرستان و آموزش و پرورش برای کمک به دانش آموزان و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دانش آموزان. در این چندسالی که در قلم چی هستم هیچ وقت ندیدم از آمار قلمچی برای تقویت دانش آموزان استفاده شود. متأسفانه آنچه که شاهد هستیم دانش آموزان با معدلهای بالا (حتی 19) رتبه هایی غیرقابل باور کسب کردند،در حالیکه در آموزش و پرورش مدام به آنها گفته شده که رتبه خوبی کسب خواهند کرد، و همین دلیلی بر این است که سیستم آموزش و پرورش با سیستم وزارت علوم و سازمان سنجش در تناقض است.

3- استفاده از نقاط قوت نیروهای کارآمد شهرستان و دبیرانی که در خارج از شهر مشغول فعالیت هستند برای برنامه ریزی های دقیق و استفاده از آنها برای کلاس های تقویتی و کلاس های کنکور.


پ ن: به مسئولان و مدیران شهر توصیه میکنم به فکر دانش آموزان شهر باشید تا شاید درسالهای بازنشستگی از شما به نیکی یاد کنند.مشکل دانش آموزان آبنما وسط حیاط مدرسه نیست!!! یا سوزاندن کلیپس های دانش آموزان دختر!!! بهتر است برای آینده دانش آموزان شهر قدمی بردارید تا از این هم دیرتر نشده...

آیت الله لنکرانی زیبا گفتند که من به مسئولین توصیه میکنم واجباتشان را انجام دهند،بجای مستحبات،کار مردم را انجام دهید.اگر در آن دنیا جایگاهتان بد بود،من جوابگو هستم...


به امید تغییر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۴
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۳۰)

شما اصلا میدونید استعداد چیه ؟
پاسخ:
علی جان من نظری درباره استعداد ندارم.ولی ناراحت میشم دانش آموزای با استعداد شهرم از بین برند. 
باسلام.
من خودم یکی از دانش آموزان دبیرستانی این شهر هستم با اینکه مشکلات خیلی خیلی زیادی در آموزش و پرورش خوانسار می بینم با برخی از حرفهایتان کاملا مخالف بودم.
درمورد هدایت تحصیلی به نظرم حرف درستی زده نشده چون من خودم این آزمون رو دادم و نتایجش رو دیدم درموضوعات متفاوت استعدادها وعلایق مان را مورد بررسی قرار داده بود و به کمک نمودارها و جداول مختلف تایج را انتقال داده بود مطمئنا نمی توان هیچ کاری را صد در صد درست دانست اما به نظرم خیلی خوب بود.
به نظر من اگر شهرستان به تقویت بنیه علمی و روش های آموزشی معلمان توجه کند نتایج خیلی خوبی خواهد گرفت نه اینکه ما هرجلسه یکی دو تا کتاب کمک آموزشی دست گرفته باشیم و سعی کنیم به معلم بگوییم که حرفی یا نکته ای که جلسه قبل گفته اشتباه است، نه اینکه هرجلسه معلم 15 دقیقه دیر بیاید و بعد برای حل نمونه سوال بگوید وقت نداریم نه اینکه ما 20 دقیقه آخر وقت رو بیکار باشیم اما معلم به جای حل سوال ترجیح دهد 20 دقیقه تنفس دهد!
ما معلمان خوب زیاد داریم باید از آنها استفاده کنیم مسئولین خوش فکر داریم باید خود ما دانش آموزان و اولیامان حمایتشان کنیم .
هروقت ما تقاضای کلاس می کنیم می گویند استقبال نمی شود  بابا آخر مگر  کلاس ما چقدر جمعیت دارد که چقدرشون بیاند کلاس که به نظرشما استقبال شده باشد من خودم کسی هستم که گاهی با دیدن سطح تدریس معلمان و دلسوزی مسئولین برای دانش آموزان در خوانسار از بودن در محدوده آموزش و پرورش اینجا اعصابم خورد می شود از نبودن 2تا کلاس به درد بخور روانی می شوم اما به نظرم باید انتقاداتمان راهمراه با حمایت به مسئولین برسانیم تادرمانی برایمان اندیشیده شود مسئولین محترم شما همایش های به درد بخور با دبیران خوب برگزار کنید مطمئن باشید ماها اگر بدانیم این کلاس مفید است با هزینه هایش مشکل نداریم استقبال می کنیم از ما حمایت کنید تا آن وقت در کنکور های سالهای بعد توانمندی هایمان را نشان دهیم.
گویا کمی زیاد طولانی شد!
پاسخ:
احتمال زیاد شما از کسانی که هستی که همون رشته ای که خواستی رفتی. از دید کسانی که میتونستند برند و نشده هم باید حرف زد.
درباره کلاسهای تقویتی هم کاملا با شما هم عقیده هستم.
ای کاش امسال حداقل کلاسهای آموزش و پرورش با برنامه و جدی تر شروع بشند.
برای شما و همه دوستانت آرزوی موفقیت میکنم
سلام
یادش بخیر دهه 70 که ما دبیرستانی بودیم و از این آموزشگاه های کنکور توی خونسار نبود. دبیران با وجدانی داشتیم که بصورت خودجوش کلاس کنکور توی دبیرستان برگزار می کردند و بدون چشمداشت مالی هر چه در توان داشتند ارائه می دادند. و به واسطه همین ایثارگریها بود که دکترها و مهندسانی تحویل جامعه شدند و افتخاراتی برای شهرمون کسب شد.
حالا اما ... .
پاسخ:
و الان هم اون دبیران بزرگوار تنها نیستند. شاگردانشون به هر بهانه ای برای تقدیر و گرامیداشت اونها میرند.
انشاءالله همیشه استوار و سبز باشند
ای کاش اگه یه سری از معلما نمیتونند از لحاظ درسی کمک ادم باشند حد اقل درس اخلاق بمون  یاد بدند.ما معلم خوب زیاد داریم مثل خانوم اورعی و دهاقین وصانعی وایرانپور و جنگروی و اقای شاهوردی و...که جا داره اینجا ازشون تشکر کنیم ولی خب معلم بد اخلاق هم داریم مثل ....ولی در کل سیستم اموزشی میشه خیلی بهتر از این هم بشه .انشالله.
پاسخ:
بله بسیارند معلمهای با اخلاق در شهر که همیشه در یاد ما خواهند ماند
با سلام. دوست گرامی ضمن تشکر از مطالبتون .
لطف می کنید بفرمایید رشته شما چیه؟
لطف می کنید در مورد حکمت هدایت تحصیلی صحبت بفرمایید؟
لطف می کنید بفرمایید آزمونی که توسط اساتید برتر کشور جهت تشخیص استعداد و علاقه دانش آموزان دارای روایی و پایایی است شما چگونه می خواستید در موردش نظر بدید؟
لطف می کنید میزان اطلاعاتتون را در مورد روان سنجی بفرمایید؟
لطف می کنید استعداد و علاقه را برای ما توضیح بدید؟
لطف می کنید در مورد افتخارات آموزشی که در این چند سال اخیر توسط دانش آموزها (به کمک طرح هدایت تحصیلی ) کسب شده اطلاعات بدید؟
لطف می کنید امانتدار باشید و نظر اینجانب را بدون جرح و تعدیل انتشار بدید؟
لطف می کنید به این هشت سوال بالا که مطرح کردم پاسخ بدید؟
پاسخ:
رشته من مهندسی فناوری اطلاعات هست و میتونید برای اطلاع بیشتر به قسمت "درباره من" در وبلاگ مراجعه کنید.
درباره حکمت هدایت تحصیلی اگر تحت اللفظی خود این واژه رو معنی کنید متوجه میشید
اگر اساتید برتر کشور رو در این سوال معرفی کنید خیلی خوبه.(چون اگر به مقالات یا مصاحبه های یک سری از اساتید دانشگاههای معتبر کشور مراجعه کنید اونها هم با من هم عقیده هستند) . و به شما هم یادآور بشم تیمی که در وزارت آموزش و پرورش مسئول بررسی اعتبار و سوالات این هدایت تحصیلی هستند و خود اونها گفتند مشکل علمی داره،از همین اساتید بنام و مطرح کشور هستند.
این سوالتون که اصطلاح روان سنجی رو مطرح کردید!!!، خود نشانگر این هست که شما مشاور هستید و در دستی در امر هدایت تحصیلی(شاید از نوع زوری ) دارید!!!.
استعداد و علاقه رو کسی که اصطلاحات روانشناسی تحصیلی مثل(روایی،پایایی و روان سنجی) رو مطرح میکنه باید بهتر بلد باشه.
این امر رو آقای دهاقین در سایت خوانسار نیوز به تکمیل شرح دادند ولی شما لطف کنید اطلاعاتی از دانش آموزانی که با همین هدایت تحصیلی به رشته های مختلف هدایت شدند و در کنکورشون بدترین نتیجه رو آوردند در اختیار قرار بدید.

جرح و تعدیل هم به اصطلاحات شما اضافه شد و باعث تعجبه که معنی و مفهوم استعداد و علاقه رو متوجه نباشید!!!!
هرچی هم مطالعه میکنم شیش تا سوال میبینم!!! نه هشت تا...
اگه از یک دید دیگه به هدایت تحصیلی هرچند از نوع زوری نگاه کنیم شاید اونقدرام کار بدی نباشه,وقتی توان و پتانسیل شهر و مدرسه در حدی نیست که حتی بتونه یک دانش آموز قوی رو به رشته مورد علاقش که تو تجربی مثلا پزشکیه برسونه بهتره که این دانش آموزان و مخصوصا دانش اموزای متوسط و... به رشته های دیگه رو بیارند تا شاید بتونن آینده ی بهتری رو ,هرچندبرخلاف علاقشون, داشته باشند...

اما ناهماهنگ بودن مدرسه و موسسات کنکور
به جرات میتونم بگم در این چند سال یکی از بزرگترین دغدغه های موجود بین دانش آموزا همین امره
چیزی که به وضوح خودم مشاهده کردم یک جنگ به تمام معنا بین کانون قلمچی و مدرسه بود و هنوز هم علت واقعی ان برای خود من جای سوال دارد...
برخی مسئولین مدرسه به شدت تاکید دارند که این موسسات و حتی "کتب کمک آموزشی" شما را  "بدبخت"میکنند و از دانش آموز توقع میره فقط با استفاده از کتاب درسی عالی ترین نتیجه رو کسب کنه((واقعا حرف خنده داریه...))

شاید کمبود معلم عالی از نظر سطح علمی مشکل بزرگیه اماخواهش میکنم اگه به هر دلیلی امکان فراهم کردنش نیست دیگه حداقل خود مدیران و مسئولین برای بچه ها ناراحتی و مشغولیت ذهنی درست نکنند,شاید از دید اونها یک حرف زده شد و حرف هم باد هوا اما شاید همون حرف آینده ی یکی رو خراب کنه

از ما که دیگه گذشت اما از صمیم قلب امیدوارم  مسئولین گرامی در آموزش و پرورش و مدرسه کمی وجدان کاری به خرج بدند و برای آینده سازان شهرشون ارزش قائل بشند وامکانات وشرایط لازم رو فراهم کنند

به امید تغییر
پاسخ:
ممنونم از نظرت.
مثل همیشه کامل و قوی بود.
سلام
دوست گرامی شما مسلما استاد بزرگ روان شناسی مرحوم مبرهنی را نمی شناسید ایشان پایه گذار آزمون استعداد و رغبت (همان آزمونی که شما بدون اطلاع از آن نقدش می کنید هستند)
آزمونی که نزدیک 60 سال بر روی آن کار شده است و در 8 سال اخیر با همت اساتید بزرگی چون دکتر عابدی مورد بازنگری قرار داده شده است و از روایی و پایایی بالایی برخوردار می باشد.
فرمودید وزارت آموزش و پرورش خود این آزمون را نقد کرده اند پس لازم است اینجا به دو نکته اشاره کنم اول خدا را شکر که متوجه شدید این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش به ادارات ابلاغ می شود و ادارات نقشی  در تغییر یا حذف آن ندارند (کما اینکه شکی در کیفیت آزمون نیست) با این حال متحیرم که شما چگونه آموزش و پرورش را مقصر می دانید و دوم اینکه می شود اسم آن مسئول وزارت آموزش و پرورش را ذکر بفرمایید که چنین حرفی زده است؟
از طرفی جناب مهندس عزیز شاید شما در رشته خود بتوانید صاحب نظر باشید اما فکر نمی کنید در مورد رشته ی مشاوره که پیچیدگی های زیادی دارد چندان اطلاعات داشته باشید و فکر نمی کنید نیاز به کسب اطلاعات و تجربه بیشتری هستید؟
از سوی دیگر همین دانش آموزان که شما از آنها به عنوان مظلومان یاد می کنید در سالهای اخیر به کمک همین هدایت تحصیلی به قول شما زورکی موفق به کسب رتبه های بالا در امتحانات نهایی سالهای اخیر شده اند .
عجبا از اطلاعات شما
پاسخ:
دقیقا مشکل سیستم شما در همین است!!!
معدل دانش آموزان هیچوقت ملاک خوبی برای قبولی آنها در دانشگاه نیست!!! همین امسال بررسی کردید ببینید چندتا از معدلهای بالای شما رتبه معقولی در کنکور کسب کردند؟ دقیقا نقد من رو، اگر به دقت مطالعه می کردید ناهماهنگی بین سیستم آموزشی است!!! (دارم از آخر به اول جواب میدم). یا حتی همین رتبه های برتر که شما میگویید متشکر نظام آموزشی شهر هستند!!! یکبار از نزدیک شنوای حرفهای آنها هم باشید بد نیست!!! امسال اگر تأثیر 25درصدی نبود همین رتبه ها هم نبودند!!! (بخاطر اینکه اگر همین درصدها در سالهای گذشته بود حداقل هزارتا رتبه هرکدام فاصله داشت)

باز هم شما را ارجاع میدم به قسمت درباره من!!!
ولی بعنوان برادر کوچکتر به شما میگویم که همیشه هم تجربه دلیلی بر برتری نیست!شاید یکی از مشکلات بزرگ در سیستم هم همین باشد که هنوز داریم با تجربه به پرورش استعدادها میپردازیم!!! نه با علم و تکنولوژی روز...

در مورد آزمون. دقیقا درست میفرمایید مرحوم مبرهن در سالهای بسیار دور بسیار درباره این آزمون تحقیق کردند. ولی دقیقا چندسال پیش؟؟؟ تحقیق کردید این آزمون چند سال است دیگر اعتبار قبلی خود را ندارد؟؟ در مدارس و آموزشگاههای معتبر استان و تهران رفتید و تحقیق کردید چرا آنها دیگر از این روش بهره نمی برند؟؟ تا حالا به یزد سفر کردید و پرسیدید چرا همیشه در کشور رتبه اول قبولی را دارند؟

اما دوست عزیز جمله آخرتون بیشتر من رو به فکر فرو برد!!! "عجبا از اطلاعات شما"
ای کاش به جای این جدل ها و تلاش برای "پوز زنی"... به بقیه متن من،که انتقادی وارد نکردید فکر میکردید،ای کاش به اون پانوشتی که آخر ذکر شده فکر میکردید و بجای این جدالها،تلاشی میکردید یا حداقل تأملی میکردید که حداقل فردا در اداره متبوع نظری و ایده جدید برای گفتن باشد.
این هم که من،این حرفها رو وارد کردم، حرف خیل بسیار زیادی از دانش آموزان و اولیای آنهاست. پس مطمئن باشید وقتی همه داد میزنند دلیلی بر اشکال است، یا حتی به تعبیر شما "سوء تفاهم"!!! پس بهتره فکری برای برطرف کردن این اشکال یا سوء تفاهم کرد نه تلاش الکی برای اثبات حقانیت!!!

عجبا از رفتار شما!!
ایول خیلی باحال جواب دادید اقای صانعی خیلی حال کردم.
پاسخ:
بیننده جان من قصدم روکم کنی نیست.
فقط میخوام مثل من که با اسم اومدم جلو. ali جان هم با اسم بیاد که بتونیم بهتر نقد کنیم همدیگه رو.
باز هم سلام
مهندس جان فرمودید تهران . لازم است حضورتان عرض کنم بنده در حال حاضر در یکی از مدارس شهر تهران مشغول به کار هستم و لازم است به اطلاع حضرت عالی برسونم که این ازمون در کل کشور اجرا میشه . فرمودید ازمون قدیمی شده ظاهرا متنی که خدمتتون فرستادم را دقیق مطالعه نفرمودید در متن خدمتتون عرض کردم که این ازمون در سالهای اخیر مجددا به شکل علمی و جدید تدوین شده و کاملا علمی است . ضمنا کلمات و اصطلاحاتی مانند پوز زنی و ... گمان نمیکنم در حد شان یک مدعی مشاوره باشه . حرفهای شما ادم را به یاد دوستی میندازه که میگفت من میتونم ثابت کنم تمام مردم شهر بیمار هستند میدونید چطوری؟ جامعه ی اماری شما در نظر سنجی تان چه کسانی بودند ایا چهار نفر دانش  اموز که پیش شما ظاهرا گله مند بودند نمونه اماری خوبی برای قضاوت هدایت تحصیلی به قول شما زوری هستند . ضمنا نفرمودید منبع اظهار نظر وزارت خانه در خصوص ازمون هدایت تحصیلی کیه؟؟
باز هم میگم عجبا از این اطلاعات
پاسخ:
خب خداروشکر که گفتید در تهران هستید!!! چطور در تهران هستید و انقدر دقیق درباره این هدایت زوری تحصیلی نظر میدهید!!! در حالیکه حداقل من در شهرم هستم و باز حداقل با همین دوسه نفر در ارتباط هستم که از هدایت زوری فریاد میزنند.
اما اینکه در تهران هستید بگذارید من آدرس چندتا از مدارس تهران رو به شما بدهم که جویای این هدایت و تفاوتهای هدایت ها بشوید. از مدارس غیرانتفاعی معتبر شهر پرسیدید؟از دبیرستان البرز و کمال و سرای دانش؟ از علامه حلی؟ بپرسید،بعد به شهر قدم بگذارید، از نزدیک جویای حال جوانان می شویم.
سلام و خسته نباشید...
میشه من هم چند خطی درباره خودم و هدایت تحصیلی بگم البته به زبان ساده؟؟؟
سال اول با معدل 19/44 قبول شدم و توی درس ریاضی و فیزیک و زیست و اینجور درسا هم نمراتم بالا بود...
اما علاقم از بچگی به  کارهای گرافیکی و معماری و در کل هنر بود...
یعنی عشق میکردم با این چیزا...
و واقعا استعدادم رو هم نشون داده بودم...
اما بر اساس همون هدایت تحصیلی و برخی کمبود های شهرمون مثل نداشتن رشته ای ک من دو ست داشتم و...(که بهتره واردش نشیم) باعث شد برم رشته ریاضی...
از اونجا بود ک درسم افته شدیدی پیداکرد و کشیده شد پایین سطح یادگیریم...
من درس میخوندم اما استعداد و علاقم نسبت به یه چیز دیگه بود...
فکرم هنوزم میره سمت رشته ای که دوستش داشتم و نتونستم برم...
وقتی درسای رشته ریاضی رو میخونم به درسای رشته مورد علاقم فکر میکنم...
به اینکه اگه میرفتم و .....
خلاصه حالا که نشده و .....
اینا رو گفتم برای اونایی که هدایت تحصیلی بنظرشون جواب میده...
بجای اینکه آموزش و پرورش بیاد اینجور آزمونا رو بگیره و مثلا هدایت کنه...
بهتره از قبلش بیاد و استعداد بچه ها رو پیدا کنه...
بیاد و طبق استعداد و علاقشون به اون چیزی که موفقیت داره براشون هدایتشون کنه...
جوری که اینده با لذت برای کشورشون کار کنند...
همه انرژیشون رو بذارند برای کارشون...
تا از خودشون راضی باشند...
و بتونند بقیه رو هم راضی کنند...
حرفام خیلی آرمانی بنظر میاد؟؟؟؟
من فقط حرف دلم رو گفتم بعنوان یکی که سوخته از این هدایت...
امیدوارم دیگه کسی اینجوری نسوزه...
البته امیدوارم!!!

پاسخ:
نسیم جان امیدوارم منم تو آخرین نفر باشی :)
تلاش کن وارد همون حرفه ای بشی که دوسش داری. استعدادش رو داری. من مطمئنم.
جناب علی اقا به  نظر من اگه یه نفر هم مسیر زندگیش  رو به اجبار عوض کنند خیلی بده و ممکنه خطرات بدی داشته باشه  پس لطفا در نظر بگیرید این مسائل رو. خیلی از بچه های کلاس ما<4ریاضی سال 93>به اجبار وارد این کلاس شده بودند در صورتی که میتونستند تو رشته های دیگه خیلی بهتر باشند دوست  و مشاور عزیز تهرانی.
پاسخ:
مرسی فرزانه جان
درود
مهندس جان باز هم منبع وزارت خانه را نفرمودید . بفرمایید یه چیزی از تراوشات ذهنی خودتون بود دیگه . پیشنهاد میکنم تهران تشریف اوردید یه سری به ما بزنید تا با هدایت تحصیلی بیشتر اشنا بشید . عرض کردم هدایت تحصیلی دستورالعمل کشوری است شما در هرجای این کشور که مشغول به کار باشید قوانین یکسان است و دانش اموزان تقریبا یکسان . اگه به فکر ابادانی شهرت نیستی به فکر تخریبش نباش دوست گرام
عذر خواهی و بدرود
پاسخ:
ای کاش اسم دقیق میگفتید که حداقل از نیروهای همشهری در وزارتخانه بیشتر بهره میبردیم.
ولی یک کم به کامنت های بقیه و حرفهای بقیه هم توجه کنید ضرر نداره
موفق باشید انشاءالله
اگه میشد مسئولای آموزش وپرورش برای حل مشکلاتشون مخصوصا همین موضوع که شما اشاره کردید از بچه هایی که دارن تو همین شهر درس میخونن نظراتشونو میخواستن فکر کنم بیشتر مشکلات حل بود ولی حیف که هیچ کس به نظر ما ها توجه نداره.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

اخ گفتین و داغ دلمو تازه کردین!!!کی گفته  هرکی معدلش بالاست باید بره ریاضی؟؟؟بابا ما دکتر های خوب میخایم.چیزی باارزشتر از جون ادما هست؟؟!!من یکی از قربانیای هدایت تحصیلی اموزش پرورشم با اینک اولویت اولم تجربی بود نذاشتن برم /توجیه احمقانه شون این بود ک کلاس تجربیا معدل13 داره اما ریاضیا همه19 ب بالاند وخب مدرکم داشتن اما واقعا ارزششوداره ک من تا اخرعمر تو کف متخصص قلب شدن باشم؟؟؟؟!!!!!!!!!!یامیگفتن دیگ ظرفیت نداریم برا تجربی بخشنامه اومده ک البته ما زیر بار موش ازمایشگاهی شدن نرفتیم و اونقد محکم حرف زدم جلسه مشاوره ک مشاور محترم اداره زنگ زدن ببینن چکار کردم اما مدرسه خیلی محدودمون کرد.نذاشت ب ارزوهای شیرینم برسم!!ارزششو داره من سر کلاسی بشینم ک معلم و مدیر و کادر مدر3 فقط بلدند بشون توهین کنند ب گناه اینک بیش از معلم بلدند؟؟!!!!میدونین این حرفایی ک مدر3 ب ما میگفتن یا حتی نفهمیدن ا مسئله ***** چقد باعث عذاب کشیدنو جنگ اعصاب تو 2 ماه باقی مونده تا کنکور بود؟؟؟اگ من مهندس شدم و محیط کارم خوب نبود کی میخاد جواب بده؟؟!!!!!!!!اقای *****؟؟؟(هه)ایشون فقط بلدن شخصیت و شعور دانش اموز رو ب سخره بگیرنو باشه ایشون سطح علمی بالایی دارن.اما ایا اخلاقو شعور مدیریت بچه های سرشار از استعداد شهرمون رو هم دارن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!هیچوقت فک نمیکردم بخاطر اینک نذاشتن برم تجربی ناراحت بشم دیگ. اما الان ک میبینم واقعا کار من بجایی کشیده بود ک اقای *****(...)برام تعیین تکلیف کنه ناراحتم.امیدوارم بفهمند دارن چکار میکنن/

پاسخ:
نرگس جان ببخشید که من مجبورم سه تا کلمه رو حذف کنم.
آخه تا اینجام به من میگن به قصد تخریب اومدم جلو!!! اگه اسمم ببریم که دیگه هیچی!!!
نظرت خیلی کامل بود. ممنونم

بیخیال من عادت دارم حرفام سانسور شه.تلاشمو کردم خوب بحرفم اما حرکتشون زشته.تازه وقتیم مستقیم با مسئولی حرف میزنم متهم میشم ب نابودکردن فضای مدرسه و بی احترامی چون حقو میگم.بنظر من هر کسی لایق احترام نی.اموزش پرورش ما انقد عرضه نداره بچه ها روهول بده ب موفقیت با تشویق کردنشون ک من خیر سرم رتبه 800 اوردم چون دانش اموز کانون نبودم یا هر چی هیشکی نفهمید بعد تا رتبه2000بچه های کانونم زدن تو فلکه البته خوشحالم مدیریت فهمیدبچه های 4ریاضی نابند اما اگ اداره کانونو میکوبونه باید حداقل توان جذب بچه هارو ب خودش داشته باشه.من اسم نمیخام فقط با بچه ها عین یه دانش اموز رفتار کنند.

پاسخ:
ولی اینو بی سانسور گذاشتم ;)

دم شما گرم.منظورم شما نبود چون میدونم واس شما هم راحت نی ک هرچی رو بگید چون مسئولین ما منتظرغلط گرفتن از کسایی اند ک میخان اوضاعو قابل تحمل کنند.بیخیال دیگه اینا ارزش ناراحتی ندارن.اما ممنون ک باحداقل مقدار شطرنجیت!!!حرفامو در انظار گذاشتین تا حداقل اونایی ک میان اینجا بدونن بچه های ما چطور وارد دبیرستان و دانشگاه میشن.اه خیلی در مورداینا حرف زدم.ببخشید
پاسخ:
موفق باشی نرگس خانوم.

۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۷ سعید نوروزی
اول اسمم رو گفتم که نگی ازت میترسم دوما تو آخه سر پیازی یا ته پیاز که نظریه هم میدی اون هم این نظریه های آبکی سوما میبینی که چقدر مخالف داری پس خواهشا خفه شو چون احتیاجی به نظرات امثال تو نیست
پاسخ:
ممنونم از حسن اخلاقتون آقا سعید!!! مخالف من همواره بمن انرژی داده... علی الخصوص با یک چنین ادبیاتی
به همین اندازه هم از موافقان و منتقدانی انرژی میگیرم که با حسن خلق و ادبیاتی منطقی نظر میدهند که اگر خوب تو نظرات قبل از خودت ببینی متوجه خواهی شد.
آقا نوروزی فکر نکنم این در شان شما باشه که با صاحب وبلاگ با چنین ادبیاتی برخورد کنید فکر کنم دفاع منطقی از افکار بهتر از این طور حرف زدنه 
منم یکی از اون قربانی هایی بودم که رشته تجربی ثبت نام کردم و عشق داروسازی بودم ولی برام مشاوره گذاشتند که تو با این نمره های ریاضی وفیزیک حیفی و باید بری ریاضی...
 از این که الان ریاضی ام ناراضی نیستم چون من تو این رشته دوستایی پیدا کردم که با دنیا عوضشون نمیکنموخیلی چیزای با ارزش دیگه
سعی کردم تو این رشته با این علاقه ای بهش نداشتم موفق بشم و انشا... که میشم ولی مسولین و مشاورین عزیز اینو از من بعنوان یه خواهر کوچیک داشته باشید
اون فردی میتونه اینده ی درخشانی داشته باشه و جامعه شو بسازه که تو راه درست قدم برداره و راه درست همیشه اون چیزی نیست که شما میگید راه درست اونیه که من خودم با علاقه واستعداد بسازمش
پس خواهشا اینطور با سرنوشت اینده سازانتون بازی نکنید
من با حرف های شما موافقم،منم تواین آزمون شرکت کرده بودم.نمیگم آزمون خوب نبود اما درحدعالیم نبود.از ساعت 8صبح تا 12 ظهر ما داشتیم آزمون میدادیم.بعضی از بچه ها هم از بس خسته شده بودند الکی سوال رو جواب می دادند.به نظر من باید یه فکر درست وحسابی بشه.البته خدا رو شکر من رشته  ای رو که دوست داشتم تونستم برم.
متاسفیم اقا سعید  یک خورده ادب خوبه.اگه نظر بقیه با نظر جناب  عالی یکسان نیست حق این رو نداری این طور حرف بزنی.
۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۶ سارا شریفی(چهار تجربی 17 شهریور)

خیلی خیلی قشنگ بود.عالی بود. و واقعا مشکل بچها بود.

من خودمم تو این مدارس بودم و همه اینا رو که گفتین کاملا قبول دارم.

هدایت زورکی تحصیلی باعث شد بچها کلا از علایقشون و آرزوهاشون فاصله بگیرن...

مشکل معلمای ما اینه که بجای پرداختن به اصل مطلب بجای بها دادن به بچها دنبال حاشیه هستن

من خودم کنکورمو رفتم

گلپایگان

الانم اگه صدسال دیگه برگردم به عقب بازم همین کارو میکنم.چرا؟؟؟چون آرامشی رو که اونجا داشتم یک هزارمشو اینجا نداشتم.اگر میموندم تو شهر خودم کنکور میدادم

نگاه های معلما بچها همه پر از استرس پر از موج منفی بود...

من رفتم گلپایگان

نه بخاطر بیگانه پرستی که دیگران میگن

بخاطر آدمای دورم بخاطر حرفاشون نگاهشون افکارشون

شاید اگر اینجا نبودم تو مدرسه خودم نبودم با دوستای خودم نبودم با معلمای خودم نبودم

آرامش داشتم

میتونستم برای کنکورم فقط به کنکورم فکر کنم نه به هزاران حرف و حدیثی که پشت سرم بود.از طرز لباس پوشیدنم تا ترازهای قلم چی.

چرا من باید 2 روز قبل از کنکورم بجای فکر کردن به روزای قشنگ بعدکنکور باید زنگ بزنم به شما 2 ساعت تمام فقط اشک بریزم؟؟؟

ما که میریم...

اما این روزای نحثو تا آخرین ثانیه عمرمون به خاطر میسپاریم

 

 

پاسخ:
سارا جان من هم متأسفم که دانش آموزایی مثل تو لایق بهتر از این بودید و هستید.
از صمیم قلبم برات آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم خیلی زود یکبار دیگه سارا شریفیه کلاس سوم رو ببینم.
موفق باشی
سلام آقای صانعی یه سوال داشتم برای مهر قبل از رفتن به دانشگاه باید  کدوم درسامونا مرور کنیم؟
پاسخ:
هیچکدوم. استراحت کنید :)
ممنون از این همه سرعت.
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۹ استخدام شهردار

توجه .  توجه. توجه. توجه. توجه

زن ویا مرد فرقی نمیکنه نه که مهندسمون از شهرداری کوچ کرد و رفت خاب باید ینفرو  بیاریم جای ایشون بنشونیم که صاحبا بیاد یه توکوچی کنه و بره ، همین بیش این ازش هیچی نمخاییم ، پس بهتره که سوادم داشته باشه حلا هر جور که مدرک گرفته کار به ما نداره دیشی بمن گفتن که بیام به شما مجازیا بگم که اگه تو قیمو خیشادون کسی و دارین که پی کاره با حق وق مکفی فردا صاحب قرارمون جلو در شهرداری .کوتاهی نکنید مشغول ذومید ادراه روابط خبررسانی شهرداری خوسار . 

سلام

من ازروز اولی که واردمدرسه شدم هرسال باتغییرات روبروبودم

حالا دخترم غزل هم هرسال همین طوری میشه

پاسخ:
فکر کنم صبح اومده بود غزل جان تو وبلاگم. ببخشید که نشناختمش. خدا براتون حفظش کنه.
سلام
داعشما................
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
خوبید؟
*** *** *** ********* ** ************
پاسخ:
درود بر استاد حقی بزرگوار. مشتاق دیدار شما هستیم.

سلام
اونو که سانسور کردی...!!!
فکر میکردم تو یکی.......بیخیال
لااقل بیا اون بداهه ام رو بخون که راجع به یکی از مدیرای شهرداری هستشو  و نقد کن و نظر بده
پاسخ:
آقا واقعا لذت بردم استاد.

سلام اقای صانعی میگم این اعتراض به نتایج انتخاب رشته که گفتند رتبه های زیر 5 هزار ریاضی میتونند اعلام کنند چجوریه؟؟؟
پاسخ:
سلام
آره کسایی که رتبه زیر پنج هزار هستند و به عدم قبولی تو رشته های بالاترشون اعتراض دارند میتونند تو سایت اعتراض بگذارند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی