بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دیوار شیشه ای...

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۸ ب.ظ

مطلب زیر را در کانال شخصی ام نوشته بودم، امروز دیدم بد نیست برای ماندگار شدن آن، در وبلاگ هم منتشر کنم. 
 امروز خانم کلینتون بعنوان اولین نامزد خانم ریاست جمهوری آمریکا،خطاب به زنان آمریکا گفت روزی میرسه که دیوار شیشه ای را خواهیم شکست. 
دیوار شیشه ای اصطلاح خیلی جالبیه که اگر خوب بش فکر کنیم متوجه یک نوع "محدودیت شکننده" میشیم. چنین تعبیری واقعا بی نظیره، و شاید چهار سال دیگه تاثیرش رو بر جامعه آمریکا ببینیم. 
از اینکه بگذریم، شاید خیلی از ما دیوار شیشه ای دور خودمون داشته باشیم، خانم و آقا نداره، برای همه ما وجود داره. ولی خیلی از ما توجهی به شیشه ای بودن جنس این دیوار نداریم. و فقط کلمه دیوار برای همه عمر، محدود کننده دنیا و افکار ما میشه. 
دیوار شیشه ای برای ما وقتیه که به پنجره های یک خونه لوکس با حسرت نگاه میکنیم، وقتیه که از پشت شیشه ماشین داخل ماشین رو نگاه میکنیم و حتی وقتیه که با حسرت به اتاق کار یک مدیر نگاه میکنیم. 
الان که بیشتر فکر میکنم، پنجره های اتاقمون هم یک دیوار شیشه ای به دنیای بیرون ماست، خیلی خوبه اگه روزی حتی یک دقیقه این دیوار رو بزنیم کنار، و دنیای بیرون رو بهتر "حس" کنیم.
یک جمله معروف هست که میگه وقتی به در بسته رسیدی، مطمئن باش روزی باز میشه،اگر غیرازاین بود اونجا هم دیوار میساختند. 

بعنوان پاراگراف آخر :
وقتی از بیل گیتس پرسیدند چرا اسم سیستم عامل خودش رو "ویندوز" به معنی پنجره گذاشته، در جواب گفت که، این کار من باعث میشه پنجره های جدیدی به دنیایی تکنولوژی باز بشه، و امروز میبینیم که دروازه های بزرگی به دنیای تکنولوژی باز شدند. 
امیدوارم روزی تمام دیوارهای شیشه ای اطرافمون بشکنه، و دنیای بیرون رو بهتر درک کنیم. 

متفاوت باشید.

امیر صانعی خوانساری
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۴
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی