بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

برچسب قرآنی

جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ب.ظ

برچسب قرآنی

با دیدن این تیتر قطعا پیش زمینه هایی که در ذهن شما ایجاد خواهد شد همه مثبت خواهند بود، اما متاسفانه باید بگویم چنین نیست.

یک روز در مدرسه، زنگ تفریح متوجه شدم چندتا از بچه های کلاس ششم به همدیگر لقب منافق و کافر را نسبت میدهند. عصر که به تلگرام سر زدم هم، در یکی از گروهها چند نفر در بحثهای سیاسی خود با القاب قرآنی به همدیگر هزاران صفت نامبارک نسبت می دادند. کمی که بیشتر دقت کردم، متوجه شدم که متاسفانه برچسبهای قرآنی که به پیشانی هم می‌چسبانیم بسیار در جامعه ما متداول شده و هرکس که بخواهد به گونه ای مخالف خود را "کیش و مات" کند به راحتی به این برچسب ها متوسل می‌شود و حریف را برچسب باران می‌کند. از بچه های ابتدایی بگیر تا بلندمرتبه ترین سیاست مداران کشورمان.

اما برویم سراغ اصل مطلب:

قرآن وسیله هدایت بشر است و به استناد سخنانی که در کتابهای دینی ما و عالمان دینی‌مان گفته اند،قرآن کریم با مصداق و مثال و داستان و انذار درصدد هدایت جوامع بشری بوده و خواهد‌بود. آیه های قرآن از جانب حق بر خاتم المرسلین حضرت محمد(ص) نازل شدند تا بوسیله آن مردم آگاه شوند و از دچار شدن به سرنوشت گذشتگان خود بر حذر باشند.

قطعا سند مالکیت آیه‌های قرآن به ما بندگان جزء داده نشده است که با استفاده از آیه‌های آن بعنوان برچسب و پیکان و چسباندن و نشانه گرفتن آن به سمت بندگان خداوند بزرگ، در پیکار روزانه خود، سرمان را بالا بگیریم و بعد هم دو رکعت نماز شکر برای نابود کردن یکی از جنس خودمان به‌جا بیاوریم.

قضاوت انسانها جز با خداوند متعال نیست و کسی جز او واقعیت ذاتی بندگان خودرا آگاه نیست(واللهُ علیمٌ بذاتِ الصدور). برچسب زدن به دوستان و دشمنان و استفاده ابزاری از آیات این کتاب بزرگ قطعا بسیار ناپسندیده است. نسبت دادن القابی چون کافر و منافق و مشرک و چه و چه به هرکسی که خلاف سلیقه ما سخن می گوید چیزی جز همین برچسب زدن نیست.

 

نتیجه: آقایان اصلاح طلب و اصولگرا لطفا از این به بعد برای نابود کردن حریف از تخته سنگ استفاده کنید. آیه های خداوند برای برچسب زدن نازل نشدند.

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش                                                              هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۳
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی