بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

قبل از آغاز نوشتن این مطلب را لازم میدانم که توضیح دهم. من در سال تحصیلی جاری سرباز معلم(اجباری)* یکی از مدارس ابتدایی روستایی در خوانسار بودم. در این مدت تمام توانم را برای تلفیق تجربیات مشاوره(کوچینگ آماتوری) و تدریس متوسطه با تدریس در دوره ابتدایی بکار بستم. نقاط قوت و البته ضعف بسیاری را اینبار از نزدیک در سیستم آموزشی کشور و شهر خودمان دیدم که به مرور به آنها اشاره میکنم. امیدوارم بتوانم همه آنچه را که با عینک خودم از این دوران تجربه کردم، تمام و کمال منتقل کنم.

 

#تجربیات‌یک‌سرباز‌معلم (قسمت اول):

مقدمه: یکی از جلساتی که بعنوان دوره آموزشی برای تدریس رفتم، همه آموزگار بودند، قبل از شروع جلسه همه یکصدا میگفتند که بچه ها به حرف ما گوش نمیدهند، دوره بدی شده. بچه ها بدون اجازه حرف میزنند و...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۱
امیر صانعی خوانساری

قبل التحریر*:
چند روزی هست که تصمیم برآن دارم تا شروع به نوشتن تجربیات اندک این چندماه سرباز معلمی کنم و البته موازی با آن مشکلات درون سیستمی آموزش و پرورش. امشب یکباره تصمیم گرفتم که قبل از آن کمی درباره 4سال آینده شهر بنویسم. (دلیل تیتر انشاگونه نیز متاثر از همان فضای سربازمعلمی است.)

یادش بخیر 4سال پیش قبل از تغییر فرماندار، بنده خداگونه ای به من رسید و گفت: "آقا چندسال اونا خراب کردند، حالا چندسال هم بدند ما خراب کنیم." (در وصف یکی از ادارات میگفت)

خیلی مسخره و البته ناشیانه است که با برنامه تخریب یا بدون برنامه (از نظر من هردو معادل همدیگر هستند) وارد یک سیستم شویم و آن هم در رأس یک سیستم.

 

ضمن التحریر:
اگر من فرماندار 4سال آینده خوانسار شوم...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۴۳
امیر صانعی خوانساری