بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مشاوره کنکور و مدرسه

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۳ ق.ظ

خب وقتی مطالب مشاوره ای برای در طول سال رو توی بلاگ گذاشتم دیدم 7-8 تا پست میشه. تصمیم گرفتم همه رو توی این پست جمع کنم و یکجا بتونید ازشون استفاده کنید.

در ضمن هر سوالی درباره مطالب زیر داشتید توی همین مطلب بپرسید تا من بتون جواب بدم. تا جایی هم که میتونید بصورت خصوصی سوال نکنید که بقیه دوستاتونم ببینند و اگر اونا هم مشکلی داشتند برطرف بشه.


  • استراتژی کلی برنامه ریزی برای همه مقاطع ( لینک
  • لیست کتابها و بهترین منابع کمک آموزشی و تستی برای کنکور و مدرسه ( لینک )
  • روش برنامه ریزی منطقی (منتظر باشید)
  • روش پر کردن دفتر برنامه ریزی ( لینک )
  • آموزش روش خلاصه نویسی ( لینک )

نظرات  (۳۵)

سلام به همه ی کنکوری های امسال
بچه ها رو ما هم حساب کنید هر سوالی داشتید بپرسید
امیدوارم همگی موفق باشید...
۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۵:۲۹ نگاه و نشان
سلام
التماس دعا

واقعا این کارتون قابل تحسینه.
درود بر شما.
پاسخ:
ممنونم. از لطف شماست
یه سر بیاین وبم...
تا آخر بخونین پست جدید رو.ممنون
پاسخ:
من به همه بچه ها توصیه میکنم بخونید.
خیلی کامل و خوب بود. همیشه گفتم و بازم میگم:
(( ظرفتون رو اندازه هدفتون بسازید))
وای یاد پارسال که میوفتم...

یه پیشنهاد:

فک کنم اگه ی وبلاگ جدا برای کنکور و درس و ... داشتین خیلی بهتر بود!!!!!!

الان اینجا کلا فقط بحث کنکوریاس!!!

پس بقیه موضوعا؟؟؟؟

 

 

 

پاسخ:
سلام. مرسی که گفتید
ولی اول اینکه الان بیشتر ترجیح میدم تو این شاخه باشم و الان آنچنان مسئله اجتماعی سیاسی به چشمم نیومده.
ولی همین که بم گفتید خیلی لطف کردید. مرسی
سلام.لطفا در مورد تکمیل ظرفیت پزشکی بین الملل دانشگاهها و دانشگاه آزاد خبری بدهید. چرا برای کسانی که پزشکی بین الملل رو زدند و منصرف شده و نمی روند و یا در جای دیگری قبول شدند . اعلام تکمیل ظرفیت نمی کنند
پاسخ:
سلام مجید جان.
امسال فکر نمیکنم دانشگاه سراسری اعلام تکمیل ظرفیت کنند بخاطر اینکه سیاستشون رفته سمت کاهش ظرفیت دانشگاههای سراسری و اعتبار بخشیدن به دانشگاههای دولتی.
سلام آقای صانعی
دبیری زیست دانشگاه آزاد چطوریه؟کار واسش هس یا نه؟مث دولتی ک از اول مشخصه کجا باید کار کنن؟اگه میشه اطلاع دقیق بهم بدین ممنون...
پاسخ:
سلام.
نه دبیری زیست آزاد مثل سراسری نیست. فقط صرفا دبیری میگیری و کار براش حتمی و صددرصد نیست
چرا ؟؟!
قانون جدیده باز؟!ایکی از دوستام سال اول قبول نشد دوباره تونست استفاده کنه...
اگه مطمئن نیستید بگید لطفا!
پاسخ:
سلام سارا جان.
صفحه سوم دفترچه انتخاب رشته سال 93 گفته اگر کسی قبول شده در رشته روزانه و از سهمیه استفاده کرده، فقط یکبار حق استفاده داره و در سایر دوره ها مثل شبانه و غیرانتفاعی یکبار دیگه هم میتونه استفاده کنه.
اگر قبول شدی امسال که دیگه نمیتونی ولی اگر قبول نشدی میشه یبار دیگه استفاده کنی.
دانشگاه آزاد قبول بشی میتونی یبار دیگه همه استفاده کنی.
(من سری قبل سوالت رو فکر میکنم اشتباه متوجه شدم، عذرخواهی میکنم)
سلام تو تکمیل ظرفیت تا چن تا اختلاف داشته باشیم امکان قبولی هستش؟
پاسخ:
سلام. تکمیل ظرفیت کلا مثل یه انتخاب رشته دوباره میمونه. زیاد به نتیجه قبلت بستگی نداره.
سلام خوب هستید آقای صانعی؟ چه خبر؟ بجاه ترکاشوند میخوانند؟ اوضاع خوبه؟ امیدوارم با انرژی باشید و بتوانید به بچه ها کمک کنید. منم ممنونم بابت زحماتتون

پاسخ:
سلام و درود برشما.
اختیار دارید. جز خوبی از شما و دوستاتون چیزی ندیدم. ایشالا همیشه موفق باشید.
۳۰ مهر ۹۳ ، ۱۷:۰۷ زهرا اصفهانی
دوستای عزیزم من الان از قم گزارش میدم.بچه های کنکوری 94اینجا که ما هستیم والا خبری نیس. نه فرش قرمز برامون پهن کردن. نه قربون صدقه مون رفتن.نه یه دانشکده جدا بهمون دادند.کلا همه چی اینجا واقعا در همه....جاتون خالی جدیدا فش خور من یکی به شدت بالا رفته.... اینا رو گفتن که خیلی استرس نداشته باشین. نگران نتیجه نباشید. سعی کنید از کاری که میکنید. لذت ببرید.قربان شما. بااحترام
پاسخ:
زیاد جدی نگیرید دوستان :)
با سلام من لیسانس حسابداری دارم و میخوام امسال کنکور تجربی شرکت کنم ایشالا پزشکی بیارم اما با دیدین رتبه و تراز بچه ها واقعا ناامید شدم ه با رتله های خوب هیچ جا قبول نشدن من متوجه نشدم که امسال چ تغیری رخ داده؟چون در سالهای گذشته طرف با رتبه 2000 هم پزشکی و دندون قبول شده؟به نظرتون من اگه خوب بخونم موفق میشم
ضمنا من دیپلم انسانی دارم برا شرکت در تحربی باید برم باز پیش تجربی بگیرم یا با همون انسانی میتونم تجربی شزکت کنم؟
پاسخ:
سلام.
با همون انسانی میتونید پیش تجربی شرکت کنید (البته اگه قانون عوض نشه).
درباره سوال بعد شما اگه تلاش کنید مطمئن باشید موفق میشید. کارتون سخته ولی میتونید اگه درست و به اندازه تلاش کنید موفق بشید.
ی سوال دیگه اینکه منی که با پیش دانشگاهی انسانی در رشته تجربی شرکت میکنم تو بند تقاضانامه که میگه رشته تحصیلی باید چی بزنم؟اگه انسانی برنم که دفترچه انسانی سر جلسه واسم میاد؟
پاسخ:
نه دیگه تقاضانامه میزنی رشته تجربی. ولی مدرک دیپلم انسانی
ی سوال دیگه اینکه من منطقه سه هستم این کمک میکنه که ی رشته خوب بیارم یا رتبه ام خوب شه تاثیری داره منطقه3؟
پاسخ:
خیلی کم تأثیر داره. بهتره از الان خودت بخونی که با تلاشت به نتیجه برسی.
۰۱ آبان ۹۳ ، ۲۰:۳۸ زهرا اصفهانی
دوستان جدی بگیرید. ایشون دانشگاه قم نیومدن ببینن چجوریه که؟؟ در ضمن با دکتر رنجبرم کلاس نداشتن که ببینن با موزاییک یکیت میکنه;-) 

دوستان ما تو دانشگاه تمامی حیوانات اعم از مویز و غیر موازی رو دیدیم مثل سگ و مار و سوسک و... ولی بازم من راضی راضیم خیلی هم خوبه;-)

سلام!مرسی بابت همه ی زحمتاتون واقعا عالیه خیلی عالی بدون اغراق میگم!
پاسخ:
مرسی گلاره جان.
خیلی لطف داری.
سلام خسته نباشید
ممنون میشم اگه اطلاع دارین جواب سوالامو بدین!
خواستم بدونم واسه قبولی رتبه کشوری رو در نطر میگیرن یا نمره کل زیر گروه؟؟
و اینکه برای قبولی پزشکی دانشگاه ازاد حدود رتبه چقد باید باشه؟؟توی تکمیل طرفیت چند نفر میگیرن؟
پاسخ:
سلام
برای قبولی رتبه کشوری تو زیرگروه رو باید در نظر بگیریم.
در مورد ظرفیت دانشگاه آزاد هیچی اعلام نکرده. و فکر میکنم قصد داره خیلی بالاتر از حد انتظار بگیره.
باعرض سلام و خسته نباشید
پزشکی زاهدانو انتخاب کردم با تراز ٨٣٠٠منطقه ١قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. اگر ظرفیت پذیرش بالا باشه احتمال قبول شدنت هست.
سلام از نگرانی دارم میمیرم تروخدا جواب بدید با رتبه کشوری ١٨هزارو خورده ای پزشکی بین الملل قشم قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. احتمالش هست قبول بشی. ولی نه صددرصد
سلام من سال چهارم تجربی هستم از اراک و معدل سال سومم شد هجدهو نیم 
 پایین ترین نمره هم ریاضی بود از تابستون کلاس های کنکوری رو ثبت نام کردم همه ی تخصصی هارو البته فیزیک و ریاضیرو از اول مهر و مباحث فصل اول پیش فیزیک وفصل احتمالات ریاضیرو نبودم.از تابستونم به خوبی استفاده نکردم و تابه امروز هم عمومی هارو شروع نکردم درباره ی عمومیا خیلی میترسم که نتونم به طور مطلوب تمومشون کنم دوست دارم پزشکی قبول بشم روزانه حداقل حداقل 7 ساعت مطالعه دارم و خودم اصلا وقت تلف نمیکنم ولی خیلی از وقتام توی رفت و امد برای کلاسا و مدرسه تلف میشه وضعیت زیستم افتضاحه چون استادمون نمیپرسید زیاد نمیخوندم ولی شیمی عالیه و ریاضی و فیزکم خوب عربی همینطوری نخونده سوالای ترجمرو میزنم زبانم کلاس زبان رفتم و حداقل درصدم 50ست ولی ادبیات افتضاحه و دینی هم که شروع نکردم هنوز   واقعا وقتمو تلف نکردم و خوندم تو مدت ولی بازهم که برمیگردم برایند خوبی نمیبینم خیلی میترسم که نتونم قبول بشم و تصمیمو گرفتم که اگر امسال نتونستم سال دیگه بمونم.ایا واثعا میتونم از الان بخونمو قبول شم احتمالش هست؟حداقل درصدهایی که برای دروس باید داشته باشم چند باشه؟تو ازمونای گاجم شرکت کردم و تاحالا با برنامه ازمونم پیش نرفتم خیلی سردرگمم و پشیمون از اینکه چرا از تابستونم استفاده نکردم سال دیگه شرایط چطور میتونه باشه برای من از سهمیه ی من کم میکنه یا تاثیر معدل بیشتر شه ضرر نداره برام توروخدا کمکم کنید چطور از الان بخونم که بتونم قبول شم؟ایا میتونم کلاس هایی که از اول مهر رفتمو مباحثشونو نبودم جبران کنم؟زیستو چطور؟
پاسخ:
سلام فاطمه جان.
درباره زیست اگه بتونی دی وی دی های کرامت رو تهیه کنی خیلی عالیه (زیست پیش رو داره)
درباره بقیه مباحث. عمومی و اختصاصی. یه دو سه هفته صبر کن کارنامه های کنکور سالهای گذشته رو تو بلاگ میذارم.
یه سوال دیگه من امسال دروسی که امتاحاناتشون تو مدرسه نهایی نیستو زیاد جدی نمیگرم و زیاد سر جلساتشون غیبت دارمو اگر برسم برای پرسشاشون میخونم ایا این ضرر داره برامن ؟مگه فقط نمرات نهایی تاثیر نداره؟ممنون اگر به کمکم کنید تشکر
پاسخ:
آره درباره امتحانات، فقط امتحانات سال سوم 25 درصد تأثیر داره. به شایعات بقیه توجه نکن.
عزاداریهاتون مقبول و التماس دعا
پاسخ:
مرسی علی آقا
سی دی های کنکور اسان است چطور خوبن؟برای عربی هم میتونم سی دی بگیرم؟
پاسخ:
سلام. بسته به درسی که میخوای بخونی فرق داره.
کنکور آسان است فقط فیزیک خوبه.
برای عربی، دی وی دیه عربی گاج خوبه.
خدا قوت بابت زحمتی که برای بچه های شهرمون میکشید . انشالله در انجام این فریضه بزرگ موفق باشید.
پاسخ:
خیلی لطف کردید. ممنون
ای بابا یه مطلب جدیدی چیزی؟!! نمیشه که؟؟  ما اینحرف نگفته هامونو دقیقا کجا بزنیم. بعد بیاین بهمون توهین کنن بعد هی ما بیایم جوابشونو بدیم.؟؟:-D :-D این دفه با تخلصمون اومدیم. بهمون انگ بی ادبی نزن
پاسخ:
یعنی میخواید فضا رو متشنج کنید؟؟؟؟عابا؟
این تریبون آزاد پس چی میشه؟!!!  فوقشم فضا متشنج شد شما آرومش میکنید... تجربشم که دارید.....احیانا اون دموکراسی که برای بنده از خاتمی مثال زدیدو یادتون نرفته؟!!!!
پاسخ:
نه یادم نرفته. منتظر باشید.
سلام.من.بهیار بودم سال88امتحان فراگیر پیام نور قبول شدم وخوندم الان ترم اول ارشد روانشناسی بالینی ازاد هستم.میخوام بشینم بخونم برا کنکور94امتحان بدم هدفمم دندانپزشکی ازاد یا بین الملل هست.به نظر شما چقدر شاتس قبولی دارم?درضنن میخوام ترم بعدیه ازشد مرخصی بگیرم که حسابی بخونم.
پاسخ:
سلام سعیده خانوم.
کاملا به خودتون بستگی داره. بودند کسانی که بعد از چندسال کنکور شرکت کردند و نتیجه خوبی گرفتند و بودند کسانی هم که، بخاطر اینکه از اون اول میگفتند نمیشه آخرش هم نشد و نتیجه مطلوب رو نگرفتند.
با سلام خدمت شما به نظر شما سی دی های اردو نورزوی برای سوم ریاضی خوب و کامله؟نظرتون درباره آفبا چیه؟
پاسخ:
سلام. بذار تا دو سه روز آینده روی سی دی های امسالشون تحقیق کنم بت میگم. مرسی
سلام آقا نتیجه تحقیقتون چی شد؟درباره سی دی های اردو نوروزی و آفبا؟باتشکر
پاسخ:
اردوهای نوروزی براتون خوبه اگر تا الان هیچی کار نکردید.
سلام
ببخشید شما اطلاعدارید با توجه به ادغام ازمون دانشگاه ازاد و سراسری دانشگاه ازاد تا چه رتبه ای پزشکی پزیرش میکنه؟خواهش میکنم جواب بدین خیلی مهمه
پاسخ:
سلام رویا جان. بستگی به دانشگاهش داره. مثلا خوراسگان از 500 داره تا 1300 1400. نمیشه دقیق گفت
سلام من رشته ام انسانیه  امروز کنکور خیلی بد دادم(جوابها که اومد مقایسه کردم حدودا 30000)میشم .شنیدم سوابق برای کنکور بعدی خیلی بالا میره اگه سوابق بالا بره دیگه امیدی ندارم به نظرشما سوابق در کنکور بعدی حدودا چه قدر میشه؟من خیلی نگرانم.
ممنون میشم جواب بدین.
پاسخ:
سلام. خیلی بشه 30 35 درصد میشه. اصلا فکر نمیکنم بالاتر بره
سلام راسته که سوابق برای کنکور94-95به80درصد میرسه؟
پاسخ:
نه اصلا
ممنون  خیالم راحت شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی