بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شاهزادگان شهر من...

شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ب.ظ

چندروزی بود در فکر نوشتن و تبریک به دختران سرزمینم و شهرم بودم...

اما به دنبال آغازی و جرقه ای میگشتم... تا به وبلاگ گلبرگ(قند پهلو) رفتم و این آخرین نبات را خواندم

و اکنون میخواهم از شاهزادگان سرزمینم بگویم...


دراین چندسال، با کار مشاوره توانستم از نزدیک با جوانان و همسنهای خودم،از نگاه،باور،عقیده و اهدافی که در سر دارند آشنا بشم.

سال اولی که در شهرم بودم توانستم از نزدیک برای اولین بار همزمان با دختران و پسران شهرم ملاقاتی کنم.


فهمیدم دختران شهرم، چگونه در پس تمام خنده ها و شیطنت های لحظه ای که دارند،درد نداشتن آرامش و سرگرمی های دائمی دارند.چگونه با حسرت به پسرانی نگاه میکنند که آزادانه در شهر قدم میزنند.

فهمیدم برای دختران قبولی در دانشگاه یک فرصت دوباره است وگرنه شاید پایان تلخی بر تمام آرزوهای فرداهایشان باشد.

تازه اینجا بود که متوجه شدم چندین سال،خودخواهانه به تمسخر نگاههایی پرداختم که آنها هم برای خود آرزویی داشتند و سهمی از این زندگی...

فهمیدم چگونه سیاست های غلط، تعصبات بیجای مذهبی، و تحجرزدگی یا تحجرگزینی ها، هنوز هم دارند آرزوهای بسیاری را،زنده زنده، زیر خروارها خاک دفن میکنند.


همین جاها بود که من هم به دفاع، رگ مردانگی ام باد کرد و هنگامی که زمان به انتخاب آینده و شغل می رسید دفاع میکردم از آرزوهای آنها و همین جاها بود که در پیش چشمانم بسیاری، به آرامی و به سادگی، با اشک هایی بی صدا قربانی بازی سرنوشت که نه!!! قربانی تصمیمات بیجای اطرافیانشان میشدند.

دخترانی که مظلومانه و معصومانه، از ترس اینکه مبادا آه پدرم،مبادا آه مادرم مرا بگیرد، سر به تصمیمشان سپردند.


و این چندسال با کسانی آشنا شدم که وسعت دیدشان به بزرگی ادعای کسانی بود که سخن از بزرگی و قدرت و سخاوت و آزادگی میزدند...

و این چندسال دیدم کسانی را که ساده و بی آلایش بازیچه دستان ناپاکی قرار گرفتند که سینه از غیرت سپر میکنند برای آشنایان خود...

و این چندسال دیدم کسانی را که به جرم سادگی، افسردگی نامردمانی را به سفت جانشان میکشند که هرزه وار هنوز پنجه در بی اخلاقی میزنند و همچنان بی صفتانه نگاه ناپاکشان تیری بر جان هم اینان است...


و همه اینها و همه بسیاری دیگر، دلایل مرا برای اثبات این حرف که دختران سرزمین من...

"تکرارناشدنی ترین های خلق روی زمین"

اند ، تصدیق می کنند.

امروز به احترام همه شما، می ایستیم و کلاه از سر برمیداریم


روزتان مبارک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۸
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۳۲)

به عنوان یه دختر تبعیض جنسیتی رو که عنوان کردید تایید میکنم. و همینطور نگاه خاص به دانشگاه رو.

ولی تا خودمون دستمونو به زانومون نگیریم و بلند نشیم، هیچکس نمیتونه کمکی بهمون بکنه.
دخترای سرزمین من ؛ اول باید عزت نفس از دست رفته یا سرکوب شدشونو احیا کنند. و بعد به عنوان مادر نسلهای بعد ، با باورای غلطی که شاید از همجنسای خودمون بهمون القا شده مبارزه کنند.

روزمون مبارک :( شما که اشکمونو در اوردین :((
پاسخ:
"به عنوان مادر نسلهای بعد ، با باورای غلطی که شاید از همجنسای خودمون بهمون القا شده مبارزه کنند."

بهترین جمله. دقیقا همین بزرگترین مشکل. نگاهی از طرف خودتون به سمتتون هست نه بقیه.
سلام
خیلی زیبا بود خیلی...
بدلم نشست.
توی این مدت کمی که تهران بودم تفاوت باورنکردنی دنیای دخترای شهرمو‌با شهرای دیگه دیدم.
دیدم ک‌خوشبختانه و بدبختانه آزادی هایی برای دختران درشهرهای دیگر قائل شدند٬درحالیکه در شهرم ازکوچکترین سرگرمی ها وامکانات ب بهانه ی اینکه خوانسار دارای سابقه ی دینی قوی است دریغ میشود...
هنوز هم‌از ترس نگاه مردم همین دختران دیار من روی خیلی ار آرزوهای کوچکشان خط کشیده اند.ازترس اینکه مبادا بد باشد..مبادا طعنه ای بشنود..مبادا کسی‌ببیند..
بگذریم...
افتخارمیکنم به خودم به دختران سزمینم به همانهایی که هنوز میخندند به همانهایی که چشم پاکی بر نگاه ناپاک دیگران میبندند..
دختراا روزتون مبارک
خیلی مسخرست که هنوز دوچرخه‌سواری برای ما در شهرمان یک‌لذت دور است...
بگذریم...
افتخار میکنم به خودم ب دخترانی که هنوز میخندند به همانهایی که اینها برایشان شده عادت به کسانی که چشم پاکی بر ناپاکی دیگران میبندند
دخترا روزتون مبارک

بگذریم‌...
پاسخ:
ممنونم از تعبیر خوبتون.
دخترانی چون 4ریازی92-93اصلا یه بچه های ماهی خدا حفظمون کنه.مادر ایشالله که عاقبتمون به خیر بشه.دتا رودون مبارک بو عزیزانم
پاسخ:
رودون مبارک
بابا ممنون از حمایتتون دمتون گرم
سلام.خیلی قشنگ بود ممنون از لطفتون.امید وارم به ارزو های گذشتمون برسیم و اون حرفایی که زدیم و نوشتیم یادمون بمونه و بتونیم به حقیقت برسونیمشون.
پاسخ:
منم امیدوارم
یعنی واپس زدگی میل جنسی در تو داره کولاک میکنه. زن بگیری خوب میشی. خیلی بچه و ناپخته ای... بزرگ بشی خوب میشی غصه نخور...
یکی دوزار روانشناسی خونده باشه ؛ مخالف صد در صد فروید هم باشه بازم حرف منو تصدیق میکنه...
پاسخ:
باشه. :))
اصلا حوصله بحث ندارم. چون اگه یه خورده مطالعه داشتی میفهمیدی منظور از واپس زدگی میل جنسی چیه!!! :)))

ساعات خوشی را برایتان آرزومندم.
و از همه دوستانی که مسلما بعداز این کامنت میذارند میخوام که اگه دوس دارید به من توهین کنید ولی به بقیه توهین نکنید (حتی همین دوستمون) من کامنت شما رو مسدود میکنم (باعرض معذرت)
سلام
راستش مام خیلی دلمون میخواست راجب روز دختر یه پست بذاریم و خیلی از حرفایی که دلمون میخواست بگیم رو بگیم اما خب نشد!
منم امیدوارم روزی شاهد تحقق آرزوهای دوستانم باشم
و ممنون از شما بابت این پست زیبا

موفق باشید...
پاسخ:
ایشالا روز جوان برای آقایون پست بذارید عوضش ... بگید چقدر زحمت میکشیم.

من از قسمت ایستادن برای ادای احترامش خیلی خوشم اومد.قشنگترین جمله متن بود.همینجا ب احترام این جمله برتر10 دیقه می ایستم;))

پاسخ:
درود بر شما :))
۰۹ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۵۲ حقیقت یا مجاز؟!
با تعبیر شاهزاده زیاد حال نکردم.
اول یه تشکر جانانه از شما اقای صانعی که در همه حال به فکر همه هستین

دوم در جواب خانوم هیچکس باید بگم که عزت نفس به نامردی !!!!گرفته یه دختران سرزمینم به همین راحتی احیا نمیشه ،شاید همین دختران تاوان بزرگی باید بدند تا بتونند عزت نفسشون رو دوباره بدست بیارند ،پس همه ی اینا به حرف خیلی راحته و متاسفانه بعضی دختران شهرمون قربانی میشوند با اینکه خودشون  هیچ وقت این قربانی شدن رو نمیخاستن 

امیدوارم هیچکس عزت نفسش رو از دست نده 
بازم ممنون،با آرزویه بهترینها
پاسخ:
مرسی آرزو خانوم.

ممنونم از نظر خوبتون
با حرف نرگس خانوم کاملا موافقم.فقط یه سوال روز جوان کی هست؟ایا ما جوان نیستیم؟رودون مبارک پیشاپیش
پاسخ:
نه دیگه شما روز دختر دارید. ولادت حضرت علی اکبر برا ماست دیگه :)
خب چه تاریخی؟باشه بابا ما که حسود نیستیم روز جوان هم برا شما خوش باشید
پاسخ:
تاریخش اگر اشتباه نکنم ماه شعبان باید باشه
سلام به به جناب صانعی بزرگوار آقا مشرف فرمودین شما با افتخار لینک شدین حضور شما در وب من باعث بسی افتخا است
پاسخ:
درود و سلام بر جناب زمانی دوست

نظر لطف شماست.ممنونم

سلام توبه شکن
آپم

اصن روزجوان چی هست؟؟؟!!!!;))(شرمنده دیگ فرزان گوشی نداره بحثم تو وب شما داغه مجبوریم مزاحم شما بشیم.ایشالله هروقت گوشیتون خراب شد جبران کنیم!!!!:))فرزانه جان شما الان پاشیده شدی یا2باره تو ماشینی بهونه داری وا3 در رفتن از زیر احترام گذاشتن؟؟

اما شما اقای صانعی اگر روز جوانو ب ما نمیدین پس ماهم روز کودکو براخودمون بر میداریم.2-1 ب نفع دخترا!!!!!

پاسخ:
روز کودکم برای کودک درون همه شما .
جالب توصیف کردین.
رومون با تاخیر مبارک
نمیدونم تا کی و تا کجا قراره این فضا و این فکرا تو شهرمون حاکم باشه و فقط دخترا قربانیه این جور افکار بشند و چندتا دختر بعد از ما هستند که این وضعیتو شرایطو میبینند و تحمل میکنند که به قول بهار نکنه بد باشه،نکنه کسی ببینه و طعنه ای بزنه و ...
اگه خودمون باید دست بکار شیم یکی بگه از کجا و چطور باید شروع کنیم ؟!هرچند بعید میدونم یسریا ازین حرکتا خوششون بیادو جلوشو نگیرند!!!!!!!!!

منم سعی کردم تقریبا با همین موضوع و چالش این روزو به همه ی دخترا و دوستای گلم تو وبلاگم تبریک بگم
و اینجام باز میگم دخترای گله خونساری روزتون(با تاخیر مبارک)
پاسخ:
درود بر شما. روزتون مبارک

به صورت طبیعی انسان پس از بلوغ رشد غیر متقارن اعضای بدن را مشاهده میکند؛ مثل بلند شدن قد، و ...

به طبع برخی غرایز هم به صورت جهشی زودتر از دیگر غرایز و احساسات رشد میکنند.

یکی از این احساسات، جلب توجه جنس مخالف است. معمولا پس از ازدواج و ارضای جنسی این حس فروکش میکند. البته بسیاری هستند که به علت بی بند و باری و ولنگاری این حس حتی تا پیرمردی در آنان باقی میماند.

وجود این حس و غلیان آن در وجود فرد از یک طرف؛ و تلاش برای مخفی کردن آن باعث میشود انسان در قالبی منورالفکرانه و باکلاس سعی در جلب توجه جنس مخالف کند.

امید وارم پس از ازدواج خوب بشی و جزو ولنگاران و بیمار دلان نباشی.

البته مهم نیست پیام منو تأیید کنی یا نه؛ فقط خواستم متوجه مشکلت بشی!! 

راستی!! تأییدات مخاطبان با جنس مخالف هم دقیقا به دلیل همون حس در وجود اوناست. بابا آهن ربا در قطب مخالف جاذبه داره!!  و سعی در جذب قطب مخالف میکنه... به همین دلیل باید  فاصله شرعی رو رعایت کرد!!!!!
پاسخ:
ممنونم که منو متوجه مشکلم کردی :))

ولی اینا رو که گفتی یاد حرفی که قبلا هم گفتم،افتادم. هر سیستمی 80 درصد مشکلاتش درون سازمانیه.
دخترا هم همینطور. مشکل اصلیشون از خودشونه،از طرز نگاه و قضاوتیه که خودشون درباره همدیگه میکنند. نه نگاهی که از خارج بهشون میشه.

ممنونم آقای ثریا...
قابلی نداشت صانعی جان!
آفرین
تو جواب ثریا به یک نکته فوق العاده مهم اشاره کردید
مشکل اصلی ما دخترا از خودمونه
"خودمونیم که همیشه از خواسته و آرزوهامون ساده میگذریم"
"خودمونیم که راحت تسلیم حرفای بقیه و جامعه و ... میشیم"
"خودمونیم که گاهی انقد ..... میشیم که تلاش شبانه روزیمون میشه زمین زدن همدیگه با هر راهی"
"خودمونیم که...."

تو اینکه شرایط جامعمون و محل زندگیمون برامون خیلی محدودیت ها آورده و رسیدن به بعضی خواسته هارو خیلی سخت تر کرده(نسبت ب پسرا) هیچ شکی نیس اما چیزی که خیلی عذاب آوره کنار کشیدن بی چون و چرای خودمونه

متاسفانه چیزی که این مدت خودم خیلی دیدم دقیقا همین بود ""از ماست که برماست""
با عرض معذرت از همه ی دخترا ...


سلام دوست عزیز

منم تبریک میگم این ایام قشنگ دهه کرامت رو مخصوصا روز دختر رو به شاهزدگان شهر من ...
حضرت زهرا  سلام الله علیها  می فرمایند : 


 بهترین چیز برای زنان این است که  مردان نامحرم را نبینند و مردان نامحرم نیز به آنان ننگرند.

.
.
.



خدایا  

مارا ازین میدان جنگی که در سطح شهر است رهایی بخش . . . 


چشمهایمان از گناه خشکیده اند . . . 


پ.ن:

بحارالانوار .ج104 . ص 36

پاسخ:
میدان جنگ!!!!! در سطح شهر!!!!! :)))
۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۳۰ زهرا اصفهانی
دوستای گلم دقت کردید چقدر جای من در میادین خالیه؟؟؟!!!!من دارم رو دوپینگ کار میکنم.:-D خودمو به خودش سپردم....
ثریا خانوم
یعنی شما به هیچ وجه از خونتون خارج نمیشید؟؟
برای خرید با فروشنده های مرد روبه رو نمیشید؟؟
سوار تاکسی نمیشین؟؟
تا حالاسر کلاسی نشستین که استادش مرد باشه؟؟
و....


خب چرا اینطوری خنده دار(!) از یک حدیث برداشت میکنید؟
خیلی واضحه که منظور حضرت فاطمه از بیان چنین حدیثی چی بوده و گرنه اگه بخوایم  به ظاهر خود حدیث نگاه کنیم و قضاوت کنیم که خود ایشون هم به حرفشون عمل نکردن!!!


توروخدا جوری از اسلام و دین حرف نزنید که به جای جذب مردم دنیا باعث تمسخر و دوری بیشتر انها از اسلام بشید
واگرنه که گروهک داعشم!!داره با اسم دولت اسلامی عمل میکنه ولی اونها کجا و اسلام کجا


مراقب باشید

آقای صانعی ببخشید من جواب دادم کلا اعصابم خرد میشه کسی اینطوری زود راجب همه قضاوت کنه و دم از اسلامم بزنه
 در ضمن ایشون تو نظرشون به همه توهین کرده ها ولی شما تایید کردید

ممنون از اینکه اینده ی دختران سرزمینتون برای شما دارای اهمیت خاصی است . امیدوارم یه روزی برسه که طرز فکر مردم شهرمون زیباتر از الان بشه . موفق باشید .
پاسخ:
ممنونم. براتون بهترین ها رو آرزو میکنم
سرکار  Saeede.A

میشه بگید اینایی که گفتید از کجای روایت برداشت میشه که در تناقض با رفتار حضرته؟!

یه بار دیگه روایت رو براتون میخونم: حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :  بهترین چیز برای زنان این است که  مردان نامحرم را نبینند و مردان نامحرم نیز به آنان ننگرند.


بعد یک مورد بیارد که حضرت زهرا به نامحرم نگاه کرده باشند یا نامحرم به ایشون نگاه کرده باشه؟!

1- قضیه مرد نابینا در پشت در و حجاب پوشیدن حضرت رو که شنیدید؟! امروزه  کدوم ما رعایت میکنیم؟! 

2- فرق دیدن و نگاه کردن رو که میدونید؟!
 
3-میشه در اجتماع حاضر بود و در عین حال به روایت بالا هم عمل کرد.

4- من اصلا برداشتی از روایت ارائه نکردم؛ عین روایت رو اوردم. پس چرا شما دور برداشتید و  برای من نمونه تاکسی و ... میارید؟!

چرا روایت رو به خودتون گرفتید؟!

خیلی زود عصبانی میشید. 
پاسخ:
آقای ثریای بزرگوار...
اگر شما کلا لحن و کلامتون رو دقت کنید متوجه میشید دلیل عصبانیت ایشون چیه.
بعد ببینم توی فضای مجازی با نامحرم بحث کردن حکمش چیه؟؟
بعدا از من شکایت نکنی ی وقت موجبات گناه شما رو فراهم کردمااا !!!!
کلاهتون رو برندارید ............ :D
پاسخ:
چشم .... دیگه؟؟

تو این چند سال دخترای زیادی رو دیدم که آرزو داشتند که ای کاش پسر بودند
یجا خوندم یه دختره نوشته بود:
(منم دوست دارم برم فوتبال نگاه کنم چرا نمیتونم برم؟ چون اونا بهم زل میزنند و باعث گناه اونا میشم چرا رفتن اونا ممنوع نمیکنند تا ما بریم؟ میدونی چرا چون اونا مردند همه کاره جامعه اند اصلا من چه حقی دارم اعتراض کنم؟
منتظر تاکسی وایسادم پسره واستاده جلوم میگه کجا میخوره مسیرت در خدمت باشم...امنیت ندارم میخوام از خونه برم بیرون هرچند دقیقه یبار برمیگردم پشت سرمو نگاه میکنم نمیتونم بیشتر از 9 شب تنها بیرون از خونه بمونم چرا؟ چون ممکنه فکر کنند فاحشه ام ممکنه دنبالم کنند چرا چون مردن به هر کی میگم میگه سنشون ایجاب میکنه
راست میگند ما به درک اونا مهم اند
گشادترین مانتو مو پوشیدم پسره زل زده بهم حتما باید پوشیه بزنم تا بفهمی من اهلش نیستم؟ از اونر خیابون برام سوت میزنه خب که چی؟ میخوای بگی هستی؟ باشه فهمیدم
بابا بخدا ماهم آدمیم آدم...)
نمیدونم به غیر از این دختر بقیه چه درد ودلایی دارند ولی اینو از جانب خودم میگم نمیذارم صرف جنسیتم حقم ضایع بشه نمیذارم کسی فکرکنه چون دخترم ضعیف هم هستم
نه نمیذارم
 برای رسین به هدفام تلاش میکنم حتی اگه شده میجنگم ولی بدستشون میارم و هیچ مردی نمیتونه بخار دختر بودنم آرزوها و اهدافمو ازم بگیره و نابود کنه...

بابافائزه جان بیخیال.اصن این مدلی ب قضیه نگاه کن.اگ سعید مرده سعیده زنه .اگ وحید مرده وحیده زنه.اگ حمید مرده حمیده زنه.پس حتما ضعیف مرد بوده که ضعیفه زنه;))

پاسخ:
دیگه شمام زیاده روی نکنید
واللا

میبینید دختر بودن و این چیزارو شنیدن چقدر سخته؟!!!!!!حالا 1 بار ب شما گفتیم ضعیفا!!

پاسخ:
بله!!! من عذرخواهی میکنم :D

بیخیال دیگه حالا من 1 چی گفتم شما چرا همه چی رو انقد جدی میگیرین؟؟!!!نمیدونم شاید نثرم نمیتونه لحنمو برسونه.

پاسخ:
منم که جدی نگرفتم :)
سلام
به سراغ دخترانی بروید که از مردها ،مرد ترند و بار زندگی و مشکلات آن را با تمام ناهنجاریها کمبودها ظلم ها اجحافات و ناپاکیها مردانه  و پاک به دوش می کشند عشق های ننگین برایشان مساله مبتذلی است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی