بررسی آمار کنکور 94 -بخش دوم
خب آمار بخش اول صرفا برای نمایش زیبایی های آمار است . ولی بهتر است برای آماری که پنهان مانده هم فکری کنیم. من فقط آمار رتبه های 2000 تا 10000 را به نمایش میگذارم.
10000به بالا |
5000-10000 |
2000-5000 |
1000-2000 |
تعداد زیر 1000 |
ریاضی |
5 |
1 |
1(غیربومی) |
3 |
1(سهمیه) |
دختران |
9 |
4 |
1(سال دوم) |
0 |
0 |
پسران |
14 |
5 |
2 |
3 |
1 |
کل |
10000به بالا |
5000-10000 |
2000-5000 |
1000-2000 |
تعداد زیر 1000 |
تجربی |
11 |
2 |
0 |
0 |
0 |
دختران |
5 |
2 |
0 |
0 |
2 |
پسران |
16 |
4 |
0 |
0 |
2 |
کل |
آمار رشته انسانی به دلیل پخش بودن فعلا نمایش داده نخواهد شد.
تراکم رتبه های رشته ریاضی و تجربی. (حتما با دقت بررسی کنید)
29937 |
27954 |
26809 |
20513 |
20151 |
13977 |
12256 |
9791 |
7560 |
7313 |
5231 |
457 |
26(سهمیه) |
تجربی |
14265 |
12974 |
8985 |
8713 |
7200 |
6967 |
6119 |
4897 |
4270 |
1921 |
1834 |
1161 |
643(سهمیه) |
ریاضی |
بعد از بررسی رتبه ها. امسال باید به یک سری از مشکلات مدیریت آموزش پرورش اشاره شود.
1- در ابتدای ورود آقای دهاقین به آموزش و پرورش یکی از شعارهای ایشون بهبود وضعیت کنکور بود که تغییر چندانی مشاهده نشد. متاسفانه در طول سال هم توسط آموزش و پرورش هیچ برنامه درستی برای هدایت دانش آموزان ارائه نشد و صرفا حاشیه هایی که در عمل جز ضرر برای دانش آموزان و خانواده های آنها چیزی ندارد (در عوض ایجاد یک حاشیه امن)
2- پرداختن به کارهای حاشیه ای:
متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت و مدیران حاضر آموزش پرورش شهرستان سیاست زدگی بیش از اندازه و متاسفانه پرداختن به کارهای سیاسی بجای اصل امر که آموزش و پرورش است. همین امر باعث دلسردی تعدادی از دبیران شده است ولی متاسفانه همچنان گویا این امر برایشان از هرکاری مهمتر است. (درصورت سوال به صورت موردی در آینده مطرح خواهم کرد)
در صورت ادامه چنین روندی در شهرستان متاسفانه در آینده مشکل بیشتری در تامین نیروی شهرستان به وجود خواهد آمد. متاسفانه ما پشت آمار زیبای رتبه های دو هزار مخفی شده ایم در صورتی که اگر کمی در آمار دقیق شوید متوجه عمق فاجعه خواهید شد. رتبه های بعد از 2000 شهرستان در رشته های تجربی و ریاضی اصلا جالب نیست(علی الخصوص تراکم رتبه های تجربی که از 457 به 5000 تغییر میکند)