بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نامه ای به مسئولین-2 (شورای شهر)

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۰۳ ق.ظ

اما اینبار

نامه ای به تمام اعضای شــــورای اسلامــــی شهـــــــر

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنم، به تمام کسانی که از من یا نوشتار من گله ای دارند خواهش میکنم بجای رفتن به مغازه پدر یا گفتن کنار دوست و آشنا و فامیل، جوابیه خودتون رو در قالب یک فایل ورد(پی دی اف نباشه) برای ایمیل من ارسال کنید و مطمئن باشید بدون ذره ای دخل و تصرف اون رو توی بلاگ منعکس میکنم، تا هم خودتون راحت بشید و هم حقانیت شما بهتر اثبات بشه.

اینم بگم که حرفایی که من میگم، برداشت های ( شاید ناقص و حتی غلط) خودم هست یا شنیده ها یا شایعه هایی که دهان به دهان در سطح شهر بین مردم شدیدا پیچیده و اونها به هر دلیلی به خودتون نگفتند. پس بهتره بجای گله برای زدودن این افکار اقدام کنید.و به قول آقای احمدی نژاد عزیز: "من به شما علاقه مندم!!!" و برای تخریب شما این نوشتارها و شایعه ها رو منعکس نمیکنم.

اما.... شورای عزیز شهر خوانسار... سلام

از اول شروع میکنیم.

خیلی ها دارند میگند که شورای امسال اصلا بدرد نمیخوره و از این حرفا و من،شخصا اون رو هم بخاطر فضای امنیتی حاکم بر کشور و به میدان نرفتن انسانهای توانایی که میتوانستند در سطح شهر کاری کنند میدونم. اما همه اینها به کنار من تعجبم از اینه که بسیار شایعه شده که چندتا از اعضای شورای شهر مدرک لازم برای تصدی یا بهتر نام نویسی در شورا را نداشتند (این چیزی هست که خیلی از مردم میگند) و به تنی چند از اعضای شورا لقب دکتر کردان یا کردان شورای خوانسار رو دادند. (جهت یادآوری دکتر کردان همان وزیر دولت اول آقای احمدی نژاد بودند که مدرک دکترای تقلبی داشتند.) که من همینجا برای راحتی اعضای عزیز شورا اعلام میکنم که گویا طبق قانون افرادی که در شوراهای گذشته سابقه عضویت داشتند تا یک درجه در مدرک تحصیلی آنها اغماض خواهد شد.(البته اگر خود اعضای شورا هم این رو در نامه ای که امیدوارم در جواب این مطلب ارسال کنندو در اون توضیح کافی رو بدند بسیار بهتر خواهد شد)

بگذریم... شایعه بعدی که خیلی مطرح میشه اینه که چندتن از اعضای شورا در دور قبلی شوراها پس از نام نویسی رد صلاحیت شده بودند، اون هم بخاطر شکایاتی که در دادگاهها داشتند و بخاطر زمینخواری بود و مشکلاتی که در شورای دو دوره قبل داشتند.(البته خود من اینها را صرفا شایعه میدانم و دلیل رد صلاحیت شدن اون دوستان چیزی دیگر بود(از آن دسته حرفهایی که آدم واقعا شاخ درمیاره)که نمیشه مطرح کرد صرفا برای این مطرح کردم که اعضای شورای شهر برای زدودن این شایعه ها از اذهان مردم خوانسار اقدام کنند)

اما بیشتر از همه شایعه هایی بود که در سطح شهر قبل از انتخابات شورا مطرح شده بود و میگفتند خیلی از دوستانی که در شورا ثبت نام کردند وابسته و از طرف شخص خاصی هستند و اگر اشتباه نکنم آقای معینی در نامه ای که در سطح شهر پخش شد خودشون رو وارسته از هرگونه وابستگی دانستند ، و میگفتند این اشخاص هدفی جز برکناری جناب شهردار ندارند بخاطر اینکه کارها و فعالیتهای جناب شهردار بر خلاف سیاست های اونها بوده که شخص آقای ریاست عزیز شورا نیز از این گروه مطرح شدند.

شایعه ها بسیار است در مورد دوستان شورایی از زمین خواری گرفته تا زدن کانکس برای اجاره به دانشجویان در حیاط خانه و وابستگی به حوزه های قدرت و بسیار سخنان دیگر.

اما کمی خطاب به خود شورای شهر سخن میگویم.به حق یا به ناحق بسیار از شما دوستان توانایی و علم کامل مدیریت شهر رو ندارید و بهتر است حداقل از افراد صاحب تجربه و فکر و نظر در تصمیمات خودتون استفاده کنید (در روزهای ابتدایی شورا کمیته هایی تشکیل شد و دیگر هیچ... دریغ از جلسه بعدی!!! ) و این هم اشتباه بسیاری از مردم هست که نگاهشون به شورا نگاه کدخدایی است. صرف  اینکه اون آقا با خداست،اون آقا کربلا میبره (این حرفی بود که روز انتخابات یکی از زنان کهنسال خوانساری برای دادن رای به یکی از دوستان گفت) و از این دست سخنان. اما به هر روی ، شما عزیزان انتخاب جمعی از شهر هستید و شرعا و عرفا وظیفه دارید برای ترقی و توسعه شهر کاری کنید و تصمیمی بگیرید. و این را نیز یادآوری کنم که طوری رفتار کنید که 4 سال دیگر از شما به نیکی یاد شود و با سربلندی در شهر قدم بزنید.

جناب آقای رفسنجانی در پیام امسال حرفی بسیار زیبا زدند و گفتند:

"بر سر آنم که گر زدست برآید، دست به کاری زنم که غصه سرآید"

شما نیز سعی کنید رفتاری کنید که نگاه مردم به شما تغییر کند و از ظاهرسازی و فریب بپرهیزید و به شعور مردم احترام بگذارید و بدانید که آنها شاید دیر ولی متوجه رفتار برخلاف گفتار و شعارهای شما خواهند شد.

و در توصیه ای دیگر سخنی از بزرگان میگویم که : " اگر فکر میکنید برای خدمت در جایی توانایی ندارید،حداقل کنار بروید که خیانت نکنید."

بر آن باشید که نامی نیک از خودتان به یادگار بگذارید تا هم دعاگویان شما و هم دعاگویان اجداد شما باشیم که عکس این مطلب نیز احتمال رخدادش میرود اگر به بدنامی از شما یاد شود.

همه میدانیم در سطح شهر از هر مسئولی فراتر از توانایی های وی انتظار میرود، ولی مطمئن باشید کوچکترین حرکتی یا کوچکترین تغییری از نزد شما در چشمان مردمان این شهر جلوه گر خواهد شد و مهمتر از همه در نزد خداوند بدون پاسخ نخواهد ماند.

بعنوان آخرین توصیه به شما میگویم که دورو و ظاهرگرا نباشید. شما و جناب آقای شهردار در کنار هم میتوانید به شهر کمک کنید. اگر با ایشان مخالف هستید روبروی ایشان نیز چنین باشید و اگر موافق هستید در همه شرایط از ایشان حمایت کنید. نه اینکه در تصاویر یار شهردار و در خفا بدگویان ایشان باشید. شهامت گفتن انتقادات خود را داشته باشید و گویای افکارتان باشید. شورای شهر وظیفه رسیدگی به مسائل شهر و انتخاب شهردار را دارد. شما جناب شهردار را ابقا کردید (چه بخاطر ترس از انتقاد مردم و چه از روی صلاحیت)، پس فراموش نکنید اینکه در خفا سخنانی بگویید که مهر بیگناهی به تصمیمات خودتان بزنید و اتهام را به سوی دیگری نشانه بروید، پیش از هرچیز نشانه ضعف شماست، چراکه ما شما را انتخاب کردیم و این نیز انتخاب شما بود.

و سخن پایانی

سال نو شده و بهاری نو آمده،امسال سال "مدیریت جهادی" است،در جهاد نفاق و دودلی معنی ندارد. راضی به شکسته شدن غرورتان نیستم کافیست دست به همراه اولتان ببرید و به پیامی و پیامکی غبار ریا را بزدایید و مشکلات را به قوه اجرایی شهر گوشزد کنیدو  همه دست به دست هم دهیم تا جلوه گری از "عزم ملی" باشیم و پایان سال، حداقل، من امیر صانعی کمترین، در نامه ای از زحمات شما قدردانی و سپاسگزاری کنم که این هم نمادی از "فرهنگ" باشد و دیگر کسی جرات دزدیدن تصمیمات "فرهنگی" شورا را از سطح شهر و میدان اصلی نکند.

برایتان بهاری توبه شکن و آغازی شکوهمند آرزو دارم که به پایانی در خور شأن شما ختم خواهد شد.انشاالله

شاد و سبز و پایدار باشید

امیرصانعی خوانساری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۴
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۱۱)

سلام

واقعا نما دونم چی شده

اما مدیریت بایدبرمبنای مشورت باشه

ونقد محترمانه هم بایدکارسازباشه

۱۷ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۲ کامران میرمحمدی
دوست عزیزم امیر جان
سلام
بی پرده بگویم لحن نقدتان بسیار تند و گزنده است
میدانم که دلسوز خوانساری و تلاش برای اعتلای خوانسار داری ولی بعنوان یک دوست و یک برادر بزرگتر ( به لحاظ سنی ) درخواست میکنم لحن نقد خودت رو کمی ملایم تر کنی تا نقد شونده درصدد رفع مشکل برآید تا اینکه در فکر جواب و تخریب شما
البته این نظر شخصی منه شاید غلط باشه
در هر صورت دوستت دارم چون دلسوز شهرتی و غیرت خونساری تو رگات میجوشه ولی بر سر درخواستم پایبندم
انشالله سال خوبی داشته باشی عزیزم
منو ببخش اگه ناراحتت کردم
سلام
ضمن خوشحالی از اومدن یه دوست تازه واقعا لذت بردم از این نامه.
برخلاف نظر دوست عزیزم آقای میرمحمدی به نظر من نامه خیلی آرام و مودبانه و خوبه.
بدون قضاوت و پیشزمینه ذهنی و عاری از توهین. به نظر من خیلی خوبه که مسایلی که توی سطح شهر شنیده میشه رو بیان کردید و این به نفع شورا هم هست چرا که از این موقعیت برای توضیح مسایل استفاده میکنه و ابهامات رو رفع میکنه.
پاسخ:
کمش جان از شما ممنونم و من خودم افتخار میکنم که بعد از چندسال افتخار دارم که به جمع وبلاگ نویسان خوانساری پیوستم.

خداروشکر رفتار و روشی ندارم که قصد توهین به هیچکسی داشته باشم و خودم هم عرض کردم که هدفی جز رفع  یک سری حاشیه از هاله شورا و یکدل کردن مردم و مسئولین شهر ندارم و نداشتم.

از شما هم برای اینکه لطف کردید و به وبلاگ سر زدید و نظر خودتون رو مطرح کردید بسیار ممنونم.
سلام
نظر منم با اقای میر محمدی یکیه!
خیلی توهین آمیز و تند و بدون پشتوانه واقعیت!!!!!!

بعدش هم شما از طرف چه کسی یا کسانی به شورا توصیه میکنید؟!نوشتید مردم!ولی فکر
نکنم مردم شمارا نماینده خودشون قرار داده باشند

شاید شورای شهر کیفیت لازم را نداشته باشه ولی خود مردم اینهرا انتخاب کردند ,,خود مردم,,






توصیه اخرم به نظر مردم احترام بگذارید


موفق باشید
پاسخ:
سلام . از شما ممنونم که متن رو با دقت مطالعه کردید.
ولی در ابتدای متن گفتم اینها تراوشات شنیده های منه و گفتم که قصد توهین به هیچکسی ندارم("من به شما علاقه مندم" در متن و ادامه اون)
من هم نگفتم انتخاب مردم نیستند یکی از اعضای شورا هم انتخاب بنده بودند ، من در متن گفتم بهتره اعضای شورا بخاطر نداشتن تخصص لازم در زمینه مدیریت شهری از افکار مردم و متخصصان بهره بگیرند و صرفا به تصمیمات روزمره و نسنجیده بپردازند.
باز هم از شما و دقت نظری که داشتید بسیار ممنونم.
خوشحال میشم باز هم از نظرات شما بهره مند بشم.
موفق باشید
از قدیم گفتن دوست اونه که آدم بگریونه
اگه واسه کسی که ایرادی توی کارش هست الکی به به و چه چه کنیم ، اولین خیانت رو نسبت به خود اون شخص مرتکب شدیم.

الان دیگه اینکه افراد با چه مدرکی اومدن مهم نیست، چون به هرحال انتخاب شدن، و این موضوع قبل از انتخابات مهمه، هرچند من معتقدم خیلی از افراد تحصیل کرده ممکنه کارایی و کاردانی افراد با تجربه رو نداشته باشن.
ظاهر سازی و نفاق بدترین عاملیه که تا حالا خیلی کارشکنی کرده.
جلسات مشاوره ای خوب بود، امیدوارم با مدریت درست ادامه پیدا کنه
گزارش دهی منظم از اقدامات صورت پذیرفته هم اعتماد مردم رو بیشتر میکنه
اگه قانون برای همه یکسان اجرا بشه و مسول متخلف بخاطر قدرت و موقعیت تبرئه نشه خیلی از مشکلات حل میشن

لحن نوشتتون خوب بود و من جسارت و توهین و شتابزدگی در اون حس نکردم، خصوصا که از کسی مستیقیما نام نبردین.



پاسخ:
ممنونم از شما. 
تیترهای شما خیلی خوب بود و امیدوارم شهرداری و شورا هم سعی بر آن بکنند که گزارش فصلی منظم ارائه کنند و البته شفاف(چون یک سری از گزارش دهی های اون بزرگواران شفاف نبوده.)
از حسن نظر شما هم سپاسگزارم
عالی بود .از قلمتون خوشم میاد چون اگر منم می خواستم بنویسم همین طور می نوشتم .اینکه بهتون می گن شما تند انتقاد می کنید .دلیلش اینکه ما خیلی کم مورد انتقاد واقع می شیم ،بعد یکی بهمون میگه تو سریع می خوایم محوش کنیم .ما 8ساله به گند کاری ها گفتیم گل و بلبل ،حالا وضعمون شده این ...!!!!..باید فش شنیدن و با خوش رویی جواب دادن رو یاد بگیریم.
روح یک جامعه وقتی زنده است که در آن نقد و انتقاد وجود داشته باشد و وقتی زنده تر میشود که دو طرفه اتفاق بیافتد یعنی نقد و سوال و پاسخ مناسب . حرفهای شما حتی اگر حرف یک نفر هم باشد ، محترم و قابل تامل است . همین که یک دانشجو در این سن که می تواند به هزار مساله شخصی خود بیاندیشد ، شهر خود و مسائلش را جزو مهمترین دغدغه هایش معرفی می کند بسی جای خوشحالیست . فکر می کنم این حرکت شما در صدد رفع معضلات شهر و آبادانی آن باشد حتی اگر زدودن شایعات شهر توسط مسولین باشد این نیز خود حرکتیست در راستای پیشرفت شهر نه سنگ انداختن
پاسخ:
آقا ایمان از حسن نظر شما بسیار سپاسپگزارم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
از نظر من تنها شورای شهر اصلح شورای شهری به ریاست دکتر **** ******* هسه ***** ****
اینکه شفاف و راحت حرف زدی خودش کلی ارزش داره و قابل ستایشه.
حالا ببینم پاسخی هم گرفتی یا نه؟
پاسخ:
واللا منتظرم .
به محض اینکه جوابی بیاد روی سایت منعکس میکنم.
(خاصیت جوانی اینه که به همه چی گیر میده و ایده آل فکر میکنه ودر جای خودش میشه ازش استفاده خوب کرد)امیدوارم این انتقادات برای جلب توجه مسئولین نباشه  و اگه خودت مسئول شدی نظرت  با توجه به مسائل روز عوض نشه. تشکر از مطلبت توهین آهیز نبود ولی میشد از بعضی هم صرف نظر کرد
پاسخ:
خداروشکر فعلا قصد کار دولتی و این حرفا رو ندارم،ولی برای شهرم و کشورم هرکاری بتونم میکنم.
بازم حتما سر بزنید . واقعا خوشحال میشم کسی مخالف من هم باشه.
بسیار متن خوب و کامل بود
دیگه دوره اون نیست که افراد و مدیران ر مردم حکومت کنند پس هر شهروندی حق داره انتقاد بکنه چه تند و چه آرام
موفق باشی امیر خان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی