بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

با ورود به سومین سال از عمر دولت تدبیر و امید تصمیم گرفتم تا یک محلی سازی از تحلیل اوضاع بکنم و به سراغ مجریان دولتی در شهر خوانسار بیایم و به بررسی وضع اداره اونها در این 2 سال بپردازم. ابتدا از آموزش و پرورش شروع میکنیم.


در سال اول دولت بخاطر ثبات فرمانداران که شامل خوانسار هم میشد تغییری در مدیریت قبلی یعنی آقای عسگری صورت نگرفت. در همان ابتدا شنیده ها گویای این مطلب بودند که ایشون از قبل استعفا داده بودند ولی با استعفای ایشون موافقت نشده بود و همچنان در مسند ریاست آموزش و پرورش بودند. در آن یکسال آموزش پرورش با مشکل شدید بودجه روبرو بود و حالت سکون و جمود شدیدی بر کل سازمان حاکم بود. عده ای منتقد تندرو و عده ای هم بی تفاوت به کارشون ادامه میدادند. تغییر محسوسی هم در روند اجرایی مدارس و نتیجه خروجی کنکور نبود. مثل سالهای قبل. 


با تغییر فرماندار اولین تغییری که در ادارات خوانسار صورت گرفت تغییر ریاست آموزش و پرورش بود که آقای رضا دهاقین برای ریاست این اداره انتخاب شدند.در ابتدا بخاطر هر تغییر و تحولی خیلی ها از این تغییر استقبال کردند. و به تبع این تغییر در اولین تغییر برادر ایشون مدیریت دبیرستان شریعتی شدند و با یک سری خبرهای ضد و نقیض که برای معاونت آموزشی اداره به گوش میرسید که تایید میشه و نمیشه با فاصله یک ماه خسرو دهاقین معاون آموزشی شد. 


از کارهای خوب مدیریت جدید بحث تکریم از پیشکسوتان آموزشی شهرستان بود که انصافا تا جایی که در توانشون بود به بازدید از افراد بازنشسته پرداختند. جشن تکریم دبیران که همه دبیران در محل هنرستان دارالفنون دعوت داشتند و یک سری کار دیگه.

اما بیایم به شرح ما وقع بپردازیم:

در ابتدا افراد جدید آموزش و پرورش شنوای انتقادات بودند. در گروههای مجازی و حضوری از همه درخواست نظر و پیشنهاد داشتند. به برگزاری جلسه میپرداختند،حتی عنوان میکردند اگر در جایی از ما نقدی بشه ما میتونیم حداقل با نامه و جوابیه پاسخگوی اون نقد باشیم و موازی با این به انتقاد به مدیریت قبلی که فضای حراستی بود و توبیخی، میپرداختند.

رفته رفته از تب و تاب تغییرات گذشت و باید اذعان کنیم برنامه خاصی به جز چند برنامه بصری و ظاهری مثل کوهگشت که هماهنگ با اداره تربیت بدنی بود و برگزاری جشن ستارگان که با حمایت مالی فرمانداری و چند خیٌر برگزار شد، برنامه متفاوتی ندیدیم.

در کنار همه اینها یکی از بزرگترین انتقادهای مدیران فعلی اداره ،واگذاری دبیرستان شریعتی به حوزه علمیه بود که با روی کار آمدن این عزیزان بجز سیاست در دست اقدام و نامه نگاری ،چیزی ندیدیم که با واکنش در وبلاگ ها(لینک1 و لینک2) و گروه های مجازی همراه بود و همچنین در اولین همایش تجلیل از دبیران دبیرستان شریعتی هم مطرح شد و ما متاسفانه همچنان جز همون حرفها که ،ما حق گردوی دبیرستان رو گرفتیم و گفتیم اجاره دبیرستان رو بدید و این قبیل حرفها چیزی نشنیدیم.(و به نظر من اگر با روی کار آمدن دولت جدید مسئولین چنین رویکردی دارند پس ریاست قبلی با شرایط دولت قبلی حق داشتند که دبیرستان رو انقدر مظلومانه اجاره دادند)


متاسفانه مسئولان جدید(شاید بخاطر اینکه تجربه قبلی نداشتند) برنامه آموزشی چندان استراتژیک و منظمی نداشتند و مدام دانش آموزان به سمت و سوهای متفاوت برده میشدند. برای نمونه که خیلی از دانش آموزان دبیرستان شریعتی که الان پشت کنکور هستند هم عنوان میکنند بخاطر عدم آگاهی و دلسوزی های نادرست متاسفانه به هر سمت و سویی گرایش داشتند و اواسط سال تحصیلی ذهن دانش آموزان درگیر مسائل جنبی شده بود. 

یکی دیگر از دلایل نداشتن برنامه را میتوان افت چشمگیر معدل کتبی دانش آموزان پایه سوم که داوطلب کنکور 95 هستند ،عنوان کرد. که متاسفانه حتی در بعضی گروهها اصلا معدل 19 نداشتیم.(اگر بخشنامه تغییر معدل توسط آموزش و پرورش تصویب نمیشد مسلما در نتیجه کنکور دانش آموزان بسیار تاثیر بدی میگذاشت)


این روند تا تابستان ادامه داشت که در فضاهای مجازی یک اتهام دیگر توسط مدیران آموزش و پرورش نسبت به مدیریت قبلی مطرح شده که حاکی از واگذاری تعدادی املاک و مستقلات به کارمندان آموزش و پرورش هست بدون هیچ سند و مدرکی که اگر چنین حرفی دلیل و سند معتبر نداشته باشد میشود در دادگاههای حقوقی اقامه دعوی کرد.(هرچند آنطور که من تحقیق کردم تعدادی زمین بوده و حتی یک سری از مسئولین فعلی هم به ساخت و ساز در اون زمین ها پرداختند)


یکی دیگر از اتفاقاتی که در ادارات زیرمجموعه آموزش و پرورش صورت گرفت بحث تقلب در انتخابات هیات مدیره شرکت تعاونی فرهنگیان بود که توسط چند تن از کاندیداها مطرح شد و با بحث های زیادی همراه بود و در نهایت با ورود فرماندار و بازرس از استان اصفهان بحث تقلب در انتخابات به کلی رد شد. این بحث متاسفانه باعث ناراحتی بسیاری از دبیران و بازنشستگان شده بود و در تاریخ آموزش و پرورش شهرستان به زعم خودشان بی سابقه بود. 


از دیگر انتقادات که خیلی از افراد زیرمجموعه و حتی افراد حامی ریاست کنونی مطرح میکنند نگاه سیاسی افراطی و بیش از اندازه در سیستم آموزش و پرورش است و تغییرات بیش از اندازه و به حاشیه راندن دبیران توانمند شهرستان که بخاطر این فضا متاسفانه آنچنان راغب به فعالیت نیستند.(در صورتی که یکی از انتقادات مدیران فعلی به مدیریت قبلی بود ولی اکنون با مقایسه بین شرایط قبل و فعلی اکثرا اوضاع قبل را بهتر میدیدند)

کلا من از این روند انتقاد یکطرفه آقایون به مدیران قبلی واقعا ناراحت هستم. بخاطر اینکه رسانه هم دارند و صرفا یکطرفه مدعی خوبی خودشون و تخریب مدیریت قبلی میشند.(مثلا در یک خبر درباره نرخ بی سوادی کلی چیز گفته بودند و من واقعا برام سواله که نمیدونند معیاره آمار سواد آموزی زیر 49 ساله یا دوباره ترجیح دادند عنوان نشه) 


نکته عجیب دیگری که در سیستم آموزش و پرورش هست بحث کمبود بودجه که مدام و به کرات توسط خودشان مطرح شده ولی در بحث های مختلف مثل بازتاب اسامی نفرات برتر شهرستان و نصب بنر که به دلیل همین کمبود بودجه از چنین کاری سرباز میزنند ولی با همه این تفاسیر متاسفانه از حرکت های مردمی هم (شاید به دلیل همان نگاه های افراطی) استقبال چندانی نشده. بعنوان مثال در یک حرکت مردمی قرار بر این بود که در تاریخ 20 مهر جشنی برای تجلیل از رتبه های برتر علمی فرهنگی ورزشی شهر برگزار شود که با بی تفاوتی مسئولان و عدم پیگیری آنها جشن بطور کلی لغو شد.(یه مثال که خودم هم شاهد اون بودم در جشن تجلیل از رتبه های فنی که از ریاست آموزش و پرورش توسط یکی از اولیا درخواست نصب بنر شد،متاسفانه ایشون کمبود بودجه رو مطرح کردند!!! بعد مدام در شهر میگیم ما نیروی انسانی نداریم. مشکل کمبود بودجه برای کل کشور هست ولی همین شهر همجوار گلپایگان زمین تا آسمون در چنین بحث هایی متفاوت عمل میکنه)


یکی دیگر از اتفاقات عجیب که همین چندروزه رخ داده تعطیلی مدارس در روز 5ام محرم بود که دانش آموزان پسر را در یک حرکت نمادین(و با تهدید کسر نمره و انضباط) به هیات بردند و عملا مدارس رو تعطیل کردند و عجیب تر اونکه گفتند باید روز 6 محرم(با اون حرکت در روز قبل) در مدرسه حاضر باشند(باز هم با تهدید کسر نمره و انضباط) (و همین الان میگم آقایون نرید بگید من ضد دین و عزاداری ام و خودتون رو بازی بدید،دلیل این بحث من هم اینه که همیشه حتی خودتون میگفتید تعطیلات بیش از اندازه محرم داره به دانش آموزان ضربه میزنه)


در آخر بعنوان یک تخریبگر(آخه جدیدا هرکی انتقاد کنه میگن تخریبگره) توصیه میکنم اول از همه به دلجویی از دبیران بپردازید و سعی کنید فضای بی مهری که حاکم شده رو از بین ببرید به 2 دلیل: ناراحتی دبیران و سوختن دانش آموزان شهر. بعد بیاید به شعارهایی که سر دادید جامه عمل بپوشونید و حداقل یک خرده پذیرای انتقادات باشید.(شما در برابر یه نفر مثل من میتونید بگید این تخریبگره و شب خودتون رو به خواب بزنید، و یا یه خرده بش فکر کنید و ببینید واقعا اگر این هست به رفع مشکل بپردازید و بعد شبش راحت بخوابید(من کلا به فکر آرامش شمام) )

و یک نکته دیگه. یکبار دیگه فیلم مراسم سخنرانی روز تودیعتون رو که در بایگانی آموزش و پرورش دارید ببرید منزل و خوب تماشا کنید. 


بررسی بعدی انشاالله فرمانداری خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۸
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۶)

اخه امیر خان اصلا نقدی منصفانه نیست فقط اشاره میکنم به روز انتخابات تعاونی مصرف فرهنگیان که ظاهرا پدر جنابعالی هم اونجا تشریف داشتند و توی هیات مدیره سمت داشتند برو یه قرآن بزار جلوش بهش بگو به قرآن قسم بخوره که دوستانش تقلب نکردند این بدون که فقط به حرمت جامعه فرهنگیان که پدر جنابعالی هم عضوش هست سکوت شد وگرنه کافی که این موضوع به دادگاه کشیده بشه آنوقت میفهمی که روسیاه کیه
پاسخ:
شما بجای اینکه من برم از پدرم بپرسم از مدعیان تقلب بپرسید که تو جلسه خصوصی وقتی کارشناس از اصفهان اومد و گفت تقلب نیست،چی گفته بودند
برای ما جای سوال است آقای دهاقین درمراسم معارفه اشان مطلبی گفتند یاتودیعشان بهتره یه کلاس ادبیات برای شمای عزیزتشکیل بدندتا معنای کلمات رابهتر متوجه بشید.ممنون
پاسخ:
شما اسمتون شهرونده یا علی؟؟؟ 😁😁
آنهایی. که از اصفهان اومدند دوستان دوستان پدر شما تو شرکت تعاونی بودند شما زحمت بکش از بابات بپرس که چرا تعداد تعرفه ها زیاد اومد این تعرفه ها چطور رفتند تو صندوق  کی مهر شرکت دستش بود و... بازهم میگم اقای صانعی بخاطر حرمت پدر شما و شان فرهنگیان این قضیه مسکوت مانده اما آگه شما فکر میکنید باید متقلبین رسوا باشند با پدر مشورت کن بعد بگو تا ببینی چه اتفاقی میوفته
پاسخ:
دوست عزیز پدر من تو هیات مدیره قبلی بوده خودتونم که میدونی.اگه هم میخواید بگید واقعا تقلب شده خب بگید بابا چه اشکالی داره؟وقتی یبار گفتید تا اصفهانم رفته و انقدر اداره آموزش و پرورش رو بی آبرو کردید که برگشتند گفتند قربون اتحادیه کامیون داران!! برید خداوکیلی یبار دیگه بگید اگه واقعا حق با شماست.(من بحثم آبرویی بوده که بخاطر ریاست طلبی از جامعه فرهنگی شهر ریخته شده) بعدم جهت یادآوری به شما وظیفه نظارت بر انتخابات تعاونی ها بر عهده اداره کار و تعاون هست. اون نماینده ای هم که اومده نماینده اداره کار استان اصفهانه نه از آموزش و پرورش. بعد شما کلا به انتخاب ایراد میدونی جناب آقای سامان!!! یعنی به بقیه حرفایی که زدم مهر تایید میزنی دیگه؟ (بعد یادته آقا سامان قبلا میگفتی وقتی به یک اداره انتقاد میشه باید بیاد به عنوان مسئول پاسخگو باشه، الان پس چرا نظرتون عوض شده؟؟ بعدم آقا سامان خود شما همیشه بما میگی خیلی بده بعنوان ناشناس و اسامی دیگه نظر میدیم،خودتونم رعایت کنید)

۰۱ آبان ۹۴ ، ۰۰:۴۸ سامان مخالف سامان
سامان وقتی میاد که حرف و عمل با هم نمی خواند .
کمش خوب نظر نمیده؟
پاسخ:
متوجه نظرتون نشدم
در قسمتی از رنجنامه خودتان نوشته اید :اولین تغییر یرادر ایشون مدیر دبیرستان شریعتی شدند
برادر ایشون از نظر شما(کافی است بدانید در سیستم اداری برادر و خواهر و...جایگاهی ندارند بلکه همه افراد شخصیت حقوقی  دارنددر مقابل قانون)نزدیک به 28 سال است که در سمت های مختلف در آداره آموزش و پرورش شهرستان فعال بوده و همیشه یکی از افراد شاخص بوده ویک دهه کامل معاون آموزشی هنرستان فنی شبانه روزی آیت ا...طالقانی بوده در اداره آموزش و پرورش مسولیت داشتند و یک دهه مربی و دبیر دبیرستان دکتر شریعتی و مربی جنابعالی هم بوده و با بهترین کارنامه در زمان اقای عسگری در پی بازنشستگی آقای زمانی مدیریت دبیرستان را پذیرفتندبا جایجای مدیر دبیرستان آقای شفعتی در میانه سال به اداره آموزش و پرورش به علت سازماندهی دبیران و عدم جابجایی بر نامه ها  آقای دهاقین مدیر آیت ا... خوانساری پذیرفتند این جابجایی صورت بگیرد (برای ایشان که فرقی نداشت در دو دبیرستان مدیر بودند) دوست عزیز من نمی خواهم به مطالب دیگر به پردازم چرا که تمام مطالبی که شما نوشته ای بار حقوقی دارد و در صورت پیگری مسولین امر در مراجع قانونی با ید پاسخگو باشید متاسفانه شما آنچه نوشته اید فقط شنیده هامی باشد و شما در جایگاهی نیستید که اینگونه بزرگترین کانون آموزشی شهر را از دم تیغ انتقام گونه بگذرانید واقعا کمی انصاف خوب چیزی است
پاسخ:
سلام بر علی آقا،مسئول ناشناس. اول از همه رنجنامه نیست اگه دقت کنی به تیتر مطلب. بعدم من اگر مثل شما نگران بار حقوقی بودم ناشناس مطلب مینوشتم. ثانیا توانایی های آقای دهاقین بر کسی پوشیده نیست منم بعنوان نقطه ضعف مطرح نکردم فقط تیتر وار چون مطلب حول بررسی بود عنوان شد. ثانیا چون چندین بار آقایان دهاقین در گروههای مجازی و حقیقی عنوان کردند پذیرای انتقاد هستند منم اینجا مطرح کردم وگرنه بر شتر بار گران کردن گزاف است. شما هم بهتره پاسخگوی مردم باشی عزیز دل برادر نه اینکه سودای من خوبم سر بدی
برادرمحترم جناب آقای صانعی خداونددوگوش داده برای شنیدن وفکر برای تعقل وای برروزی که عقل یارای انسان نباشد من هم به عنوان یک شهروند می توانم به شما بهتان هایی بزنم که حتی یک ساعت یارای ایستادن درخوانساررانداشته باشی اگر کسی هم مدعی شدمی گویم شنیدم اینکه شمادرجای جای رنج نامه اتات مدعی شده اید که مدیران فعلی برقبلی ها ایراد می گیرند با گوش خود شنیده ایدیا دیگران دیکته می کنند وجناب عالی درمحکمه ی قضاوت رای صادر می کنی توجه داشته باش که بند بند نوشته هایت اگر مستند نباشد وفقط گفته وافترایی بیش نباشد بعد باید درهمین وبلاگ معذرت خواهی کنی چون اینجا شما داری به نماینده ی قانون درهرجایگاهی که باشد تهمت واردمی کنی کافی است که مسوولین حال رنجنامه ی شما را به بخش حقوقی اداره کل ارجاع دهند خوددانی.وکیل دادگستری ...
پاسخ:
سلام بر دوست عزیز شهروند،علی آقا که گویا تصمیم گرفتی اسم عوض کنی. بعدم خداوند گوش داده فکرم داده علاوه بر اون چشمم داده برادر که واقعیات رو ببینیم و بعلاوه فکر داده که دهن نابجا باز نکنیم و دست به کار ناصواب نبریم و قدم در راه باطل نذاریم که بعد زیر بار انتقاد بقیه بریم. این از این ... 
اول از همه در وبلاگ شخصی من هیچوقت حرف از کسی بازتاب داده نشده و ثانیا عرض کردم فرق من با شما که در عرض یک شب هم اسم عوض میکنی و هم شغل!!! اینه که اگر نگران بودم با اسم خودم مطلب منتشر نمیکردم و ثالثا برادر عزیزم ادعای تقلب در انتخابات و بقیه موارد مگر غیر از اینه که در ابن دوره اتفاق افتاد یا همان افترا به مدیران قبلی 200 نفر عضو گروه دبیرستان شریعتی مگر ندیدند؟ 
شب عاشوراست برادر کاش کمی تقوا و شجاعت خداوند به شفاعت صاحب این روز به همه ما بدهد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی