بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نوروزنامه 94

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ب.ظ

نمیدانم از چی و از کجا شروع کنم...ولی ... به نام خدا

 

93 هم سوار بر اسب یاغی زمان به آخرین روزهای خودش نزدیک میشود.

از شروع سال هرکدام از ما رنگی برای سال خودمان میخواستیم و غایتی برایش در ذهن مصور داشتیم. هرکدام از ما گناهی را ترک کردیم و تن به معصیتی نو آلوده کردیم.

دُور زمان را بر وفق مرادمان میخواستیم ولی دیدیم که زندگی خلاف این است و گاه چرخ از دست ما میرود و به دیگر طریق بر احوال ما نقش میبندد.

بر طبل وفا و عشق و معرفت و انسانیت کوبیدیم ولی گاه صدایی خلاف آنچه میخواستیم از ساز زندگی ما برخاست.

و سالی بر این روند گذشت و هنوز در انتظاریم که فجری سررسد و دنیا به کام ما بگذرد...

و هنوز نیاموختیم که زندگی را نبض لحظات میسازد و این نبض با فراز و نشیب های خودش است که به این دوران طعم و رنگ و اسم زندگی میبخشد.

همیشه وقتی چیزی میخواهیم مثل سراب برایمان جلوه میکند و وقتی چشم باز میکنیم و میبینیم، تازه متوجه میشویم رسیدیم... ولی نفهمیدیم چطور رسیدیم... 93 جان کمک کن یاد بگیریم.

93 عزیز!! تو رفتی و دوباره سالی بر ما گذشت و مانند برادرانت از تو نیز خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در ذهن ما نقش بست

93!! در کنارتو روزهایی بود که از همه کس و همه چیز فغان برآوردیم و فریاد میزدیم... "چرا من؟؟؟ " ... ولی فراموش کردیم لحظه های خوشی نیز همین را بگوییم ... "چرا من؟؟ " ... 93جان کمک کن عبرت بگیریم.

هااای 93!! اندک اندک بار خودت را بر اسب خسته ات میبندی و نفهمیدیم چگونه گذشتی، زمزمه این روزهای همه ما همین است:

"چقدر زود گذشت... "

به 94 بگو تا به ما بیاموزد، آخرش بگوییم "چقدر خوب گذشت"

93 !! تو داری میری و ما دیگر هیچوقت تورا نمیبینیم... ما امسال فقط تورا داشتیم. مراقب خودت باش

امسال هم دوباره برای خودش خوشی و تلخی های خودش را خواهد داشت. بیایید یاد بگیریم اگر چرخ بر خلاف مرادمان رفت فغان نکنیم و فریاد نبریم که این چیست ... اگر فریاد خدا خدا بلند کردیم و اعتمادمان به اوست پس فراموش نکنیم که میشود آنکه باید باشد...

بنده پیر خراباتم که لطفش دائم است                            

     ورنه لطف شیخ و زاهد،گاه هست و گاه  نیست

اما بیاییم سراغ 94 عزیز!!! امسال خیلی با هم کار داریم، حواست باشد.

آن ور آبی ها رسمی دارند به اسم

"New year's resolution" که می آیند و یک کار را در برنامه خودشان قرار میدهند تا در آن سال به آن هدف برسند.

حالا من میگویم بیاییم برای 94 اسم بگذاریم.

94 جان!! بیشتر چه اسمی دوست داری؟ سال پیشرفت، سال عشق، سال تغییر یا هرچیز دیگری...

پس بیاییم امسال را با اسمی شروع کنیم،بزرگترین تغییری را که میخواهیم در خود و زندگی خودمان بدهیم از همین الان معلوم کنیم و بیاییم متناسب با نقش هایی که داریم (دانشجو، دانش آموز، عضو یک انجمن، پدر،مادر،فرزند و ...) اهدافی برای خودمان معلوم کنیم تا آخر سال، درکنار 94 عزیز خوشحال باشیم و بگوییم "چقدر خوب گذشت"

من به همه شما دوستان عزیزی که نگاهتان را هدیه به قلم من کردید پیشنهاد میکنم امروز تصمیم بگیریم،نه فردا...

بیاییم در کنار 94 بهترین ها را انتخاب کنیم و برای رسیدن به این بهترین،هر تلاشی میتوانیم بکنیم و بیاییم طوری رفتار کنیم و انتخابهای 94 مان را طوری انتخاب کنیم که سال آینده در همین روزها، شاد باشیم از 94 و سالی که گذشت و خاطرات خوبمان را در کنار این 94 عزیز جشن بگیریم.

و فراموش نکنیم ... امروز اولین روز از باقیمانده عمر ماست.

این هم پیامهایی از کنکوری های سال قبل و دانشجوهای الان:

1-امشب ترقه بازی نکنید خطر داره،تو عید اجیل زیاد نخورید،کلاه قرمزی رو هم ببنید،خوب باشید باهم،هان راسی این اقای صانعیم اذیتش نکنید هم گناه داره هم آهش نا جوووور میگیره به فلاکت میفتید.از من گفتن بود

2- دوست خوب من

نودوچهاری پر از معجزه برایت خواستارم،معجزه هایی به رنگ خدا و هرکدام رو به سوی موفقیتی عظیم

لحظه های 94 را زیبا شروع کن زندگی کن و به پایان برسان و شاد باش که لبخند خدا در پس لبخند تو ظاهر می شود

و در آخر تمام تلاشت را بکن که گرانبها ترین گنج ها ازان توست :)

دوستت دارم
3- تازه همه چیز شروع شده خیلیا از الان کم میارن و نمیخونن خیلیا هم از الان تازه شروع میکنن هرچی تا الان کردید ی طرف این سه ماه بعد عید هم ی طرف من خودم نمونه بارزه بعد عیدم(
teeth)
4- تنها خداست که میداند

“بهترین”

در زندگیتان چگونه معنا میشود!

من در سال نو آن بهترین را برایتان آرزو میکنم.

نوروزتان مبارک

5- طوری درس بخونید ک اخر سر دلتون از خودتون راضی باشه ک بعد از کنکور افسوس انجام ندادن کاری رو نخورید .بقیش رو هم بسپارید ب خدا هر چی خیر باشه اتفاق میوفته .

هدفتون رو درست انتخاب کنید و ببینید کنکور چطوری میتونه بهتون کمک کنه ک بهش برسید (رشته ب نظرم مهم تره)
6- همیشه اونایى ک جوگیرترند و میخاند از شب و روز عید استفاده کنند دارند پشت سر بقیه بدو بدو میکنند,حتما استراحت لازمه,جوگیر نباشید,

موفق باشید(smiley)

 

و در آخر من باز هم براتون بهترین ها رو میخوام. امیدوارم سال پراز شادی داشته باشید. کمتر اشتباه کنید ،بیشتر بخندید

آرزوی من برای شما، همون آرزوییه که دارید. ایشالا بش میرسید و باز آرزوی جدید میسازید.

پ.ن : تصویر پایین همون new year's resolution هست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۶
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۱۰)

سلام
من اتفاقی با وب لاگ شما آشنا شدم اگر دوست داشتید به من سربزنید
93 با همه ی قشنگی هاش و غم و غضه هاش د اره میره . میگن سال کهنه باید خوب تموم بشه! خوب تموم شدن 93 باعث میشه 94 هم خوب شروع بشه... امیدوارم همین دو روز باقیمونده بهترین 93 برای همه باشه.
پیشاپیش 94 تون مبارک
پاسخ:
مرسی باران عزیز
ALIIIIIIIIIII
AGHA man dige tobe kar shodam. asan yak taghire bozorgi dar man rokh dad ke yade 2012 oftadam :D.
mohandes kheiliiiii karet 2roste ;)
پاسخ:
به به ... درود بر مهندس زیبافکر و زیبا نگاه... میخواهمت چنان که شب تیره ماه را ...
پس من کوشم ؟   :-(من با احوالات مریضم پیام نوشتم .من نمیخوام :-(
پاسخ:
از شما دیگه میاد تو کامنا :)
۲۸ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۱۴ حسین صانعی
سلام
امیر سال نو تو هم خیلی خیلی برات خوب باشه از این سال جدید برای همه و همچنین تو ارزوی اول و اول اول سلامتی بعدشم تمام هدفهایی که داری برسی قلبا دوست دارم پسر عمه جانم و از دل نوشتت بسیار لذت بردم 
سال نو مبارک پسر😉😄😉😄😄
پاسخ:
سلام بر داداش حسین بزرگوار. بسیار لطف کردید.سپاسگزار

به به بسیارهم عالی...

سال 93 سال خیلی خوبی بود واس من

پر بود از تنوع...ادمای متفاوت...اتفاقای هیجان انگیز و باور نکردنی...خنده های از ته دل و گریه های طولانی...همه چی داشت همه چی...

افرین به خودم برای انتخاب محشرم واس اسم سال 93

ایشالا 94 روی 93 رو سفید کنه و از اون خیلی خیلی عالی تر بشه

راسی اون هدفای توی عکسه خیلی قشنگ بود

drink less,enjoy life,help other:)))))



پاسخ:
سلام و درود بر شما. مرسی
واااااااااااای دلنوشته بود؟ عالی ، معرکه بود.زندگی را نبض لحظات میسازد.وای عالیه
سال 93برای من سال فوق العاده ای بود چونکه خیلی درسها گرفتم
آدمای زیادی رو شناختم با سختی ها روبرو شدم با آدمای کر آدمای کور
آدمایی که لالت میکنن بعد هی میپرسن چرا حرف نمیزنی؟
یاد گرفتم همیشه نباید امیدت به دیگران باشه
گاهی واقعا تنها میشی یه جا یه لحظه فقط و فقط خودتی و خدا
اونجاست که میفهمی خدا فقط اونی نیست که واسه حاجت بخوایش
هست.همیشه.تو تنهایی غصه هات غم هات شادی و خوشحالی هات
من اینا رو از93یاد گرفتم
بودن و نبودن هرکسی یا هرچیزی در زندگی موهبتی از طرف خداست.فرشته یا شیطان بهترین یا بدترین همه درسی از زندگی ست
قطعا اگر اون سختی ها و شکست ها و غصه ها نبود خوشحالی و موفقیت معنایی نداشت
پس خدارو شکر برای همه چیز.93زود نگذشت خوب گذشت با یه کوه تجربه
الان که مرور میکنم خواسته های بزرگو کوچیکمو میبینم شاید یکم دیر اما بهشون رسیدم.این برای من بزرگترین شادی و موفقیته
چقدر حرف زدم.بازم بگم بیـــــــــــــــــگ لایک واسه این متن
سال نوتون پر از روزای عااااااااالی با طعم پرتغالی 

پاسخ:
مرسی. خیلی خوب نوشتید. ممنون
بسیار عالی بود...
دیر پای و شادزی
سلام
...90...91...92 و 93 هم سپری شد
و حالا ماییم این 94
رقم مهم نیست چه 93 چه 94 چه هر عدد و رقم دیگه ای
مهم اینه امروزت با دیروزت چه فرقی کرده
اگه هر روز واقعا داری تلاشتو بیشتر میکنی داری رشد میکنی داری حتی اگه شده یه نصفه قدم از راهه درستو برمیداری پس هر روزتو نوروزه...
ولی یه نگاه به خودمون بندازیم اگه غرق دنیا و روزمرگیش شدیم
اگه غرق اینور واونور دویدن واسه کارای کم وبیش الکی شدیم
اگه فقط وفقط غرق خودمون شدیم
بیایم از امروز حداقل به یه نفر دیگه جز خودمون نگاه کنیم
درد یکی دیگه رو هم ببینیم
یبجای غرق بودن بیاید غریق نجات هم باشیم
اونوقت دیگه 94و 95 نداره هر سالی باشه هر روزی باشه بنی ادمیم و اعضای یک پیکریم...
سال نو همه بخصوص همشهریام مبارک
وب زیبایی دارید
پاسخ:
ممنون 
نظر لطف شماست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی