بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نامه ای به مسئولین(فرماندار)

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۰۶ ق.ظ

قبل از شروع به تمام کسانی که خصوصی پیام دادند یا بیرون پرسیدند که آیا شهردار و شورا تا الان جوابی دادند بگم :

خیــــــــــــــــــر ، و بنده همچنان در انتظار.(این رو هم بگم که حداقل هنوز تکذیبی از طرف اونها هم نیومده و مطمئنم مطلب بنده رو قرائت کردند دوستان!!! )

اما بیام سراغ آقای فرماندار.

ایشون رو در 3 یا 4 جلسه رسمی در فرمانداری دیدم.جوان،خوش فکر و توان اجرایی بالایی دارند.

از افکار شهر سعی میکنند خوب استفاده کنند و رابطه خودشون رو با مهره های شهر حفظ میکنند. اما انصافا فرماندار خوانسار بودن کم دشوار نیست.تعدد قدرت و فکر در شهر بسیار زیادست.

آقای پوراحمد در 2-3 سال قبل سعی بر تاکید بر خواسته های مسئولین داشتند و الان با توجه به رویکرد دولت به خواسته های مردم روی آوردند.

اما قبل از اون یه توضیح. دوستانی که هی میگند این آقا بره و ایشون از دولت قبل هستند و ... . فرماندار مأمور اجرای اهداف دولت هست. فرقی نداره اصلاحات یا اصولگرا یا هر دولت دیگه. من خودم مخالف تغییر مداوم مدیران میانی هستم. تغییر سریع فکرهای اجرایی جز ضرری که به اون حوزه و منطقه داره ،پیامد دیگه ای باش نیست. درک میکنم که خیلی از دوستان مخالف دولت قبل بودند،یکیش شخص خودم، ولی بحث یک شهر میان است، تغییرات پی در پی فقط شهر رو از پا در میاره. آقای پور اجمد هم تازه متوجه شدند (یا دوست دارند بگند متوجه شدم) که در شهر چه خبره!! و بیشتر سعی بر ارتباط با آحاد مردم دارند. 

خارج از انصاف بعضی رسانه ها فراتر از رسانه عمل میکنند در شهر و رو به تحلیل و یکجانبه نویسی آوردند که با معنا و هدف رسانه که رساندن اخبار بدون هیچ دخل و تصرفی به مردم است، در تضاد هستند.

فراموش نکنیم که منافع شخصی رو به منافع شهری و عمومی ترجیح دادن خوب نیست و این رو هم در نظر بگیریم که اگر ایشون رفتند و فردی نالایق به جای ایشون نشست (که بسیار شانس آوردیم و اولین خطر از کنار گوشمون رد شد)، ما باید جوابگوی تبعات بعدی باشیم.

اما جناب فرماندار زیاد امیدوار نباشید که از نوک قلم انتقادی من در امان باشید.

اولین و مهمترین انتقاد من اینه که شما در بعضی موارد ظاهر و عملتون بسیار زاویه دار بودند. در مورد روز خوانسار شما اولین مسئولی بودید که از زمستان سال گذشته به فکر افتادید و بسیاری از جوانان خوش فکر و ایده پرداز شهر رو دعوت کردید. من خودم از اصفهان بخاطر موضوع مورد بحث به خوانسار اومدم،گفتیم و بحث کردیم و رفتیم جلو... بعد از سه جلسه که گذشت... دیدیم همان شد که بر دل دوستان رفته بود. نظریه ها و ایده های ما... کشــــــک . ای کاش حداقل به فکر دوستان احترام گذاشته بودید و حتی به صورت کاملا صوری از اونها دعوت میکردید یا کمی از افکارشون رو عملی کرده بودید که دوباره امسال شاهد برنامه های تکراری ، پرهیجان و چشم نواز دهن پر کن نباشیم.

نکته دوم به عادتی برمیگرده که بسیاری از مسئولین شهر و کشور دارند. لزوم به سخنرانی. بعضی وقتا مسئولین در زمینه ای اصلـــا تخصص ندارند،ولی باید صحبت کنند و وقتی هم صحبت می کنند می بینیم داره دریچه هایی از اون علم به روی ما باز میشه... 

جناب فرماندار !! "کم گوی"

مدیران برتر امروزه مستقیم سراغ اصل موضوع جلسه میروند و کمتر به خاطره گویی و  سایر مسائل میپردازند. اگر خواستید در این زمینه من حاظرم برای مسئولین شهر کارگاه آمورشی (work shop) بذارم و به اونها آموزش بدم. :)

خوانسار شهر عجیبیه. مسئولین شهر دو دسته اند: مردم نهاد ، قدرت نهاد. و آقای فرماندار شما باید بین این دو دسته توازن برقرار کنید که الحق کاری دشوار است. ولی فراموش نکنید. امیدوارم شما در شهر بمانید که بسیار از تغییر مدیریتی شهر بیزار هستم. ولی اگر ماندید و برای چند سال دیگر بر صندلی شهر تکیه زدید فراموش نکنید که اینبار شما فرماندار دولت تدبیر و امید هستید.دولتی مردم نهاد. پس لطفا سر دو راهی ها، فرمان شهر را به سمت مردم بچرخانید.

 اما مسئله بعدی اینکه شما نه آتش نشان هستید،نه پلیس و نه هلال احمر که نیاز به اقدام سریع داشته باشید.فرماندار عزیز!!!پیاده رو جای پارک ماشین نیست!!! حتی شما دوست عزیز !!!

و اما آخرین حرف. دو سه روز پیش نشستی با اهل رسانه و وبلاگ نویسان داشتید. من که هیچی!! بخاطر اینکه دو سه ماهه که شروع کردم شاید هنوز منو ندیدید!!! ولی کار خوبی نبود که بسیاری دیگر از وبلاگ نویسان نبودند. 

من و خوانندگان وبلاگ چشم انتظار شما و جوابیه ای که در خصوص مطلبی که در خصوص شخص شماست ،هستیم.

و من الله توفیق


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۵
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۱۲)

۰۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۶:۳۳ محمود قربانی پور
خدا خیرت بده در مورد نامه به اعضای شورا انتقاداتی داشتم که شفاها به عرض رساندم. نظرم اینه که نوشته فوق مستندتر و بهتر از نامه قبلی است امیدوارم این روند روبه رشدادامه داشته باشه.
پاسخ:
خدا به شما و اعضای شورا هم خیر رو بده :)
ولی من در کنار همه اونهایی که به شورا گفتم،مطرح شد که بسیاری از اونها حرف مردم هست و اول از همه هم گفتم که اونا رو نگفتم که شورا رو خراب کنم بلکه برای شفاف سازی اذهان عمومی بود. اذهان عمومی هم که دلیل و مدرک نمیخواند که من مستدل باشم.
بعد کلا همه جای دنیا حداقل یه تکذیبیه میدند،از قدیمم که گفتند... آیا سکوت کار خوبیست؟ 

جالب بود مخصوصا پارک ماشین در پیاده رو و این ظرافت شما رو میرسونه.

فعلا که زبان به  دهن گرفته ایم. حرف بسیار است و زمان اندک!

با تغییر بی رویه مدیران مخالفم ولی هماهنگ بودن مدیر باسیاست های دولت نیز امر مهمیست.
با برچسب زدن و نگاه غیر پویا و یکجانبه و قضاوت بر اساس گذشته افراد مخالفم، و معتقدم تا معیارهای درستی برای سنجش عملکرد افراد نداشته باشیم ، به مقصود نمیرسیم.
کاشکی زودتر به خودمون بیایم و بجای باند بازی و سخنرانی شیک و مجلسی ، یه کاری کنیم که مردم از هفت جدمون به نیکی یاد کنند.
به قول شاعر:
ای که دستت میرسد کاری بکن            پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار
پاسخ:
و مهمتر از همه اینه که کلا به سخندانی نیست !!! به  عمل کار برآید. 
چرا جواب منو ندادی؟
پاسخ:
زندانی جان چی بگم واللا؟؟ با حرفت کامل موافق بودم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مطمئنم فرماندا* **** ***** *** ** **** ***** *** * ** ****** * **** *** ** *** به این نامه جواب می ده. **** ** *** *** من شناخت کامل دارم. راستی فرماندار رفتنیه زیاد خودتونو اذیت نکنید
پاسخ:
اول از همه اینکه من واقعا دوس ندارم ایشون برکنار بشند بخاطر اینکه بسیار هم به ضرر ماست.
دوم اینکه فراموش نکنید فرماندار یک مدیر میانی و در اصل ناچار هستند که مجری سیاست های دولت باشند. این رو هم مطمئن باشید که ایشون اگر برکنار بشند باز هم فرماندار خواهند شد. و اینبار میشند مهره دولت جدید. 
پس ی خرده جانب انصاف رو رعایت کنیم بد نیست.
عذرخواهی میکنم که مجبور شدم بخشی از نظرتون رو حذف کنم. شاید اگر اتفاق بیفته برگردونم.
مرسی
۰۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۱۳ منتقد فرماندار
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
امیر عزیز. با سلام.
به موضوعی خوبی اشاره کردید. تغییر رفتار آقای پوراحمدی از نگاه هیچکس پوشیده نیست. این رنگ عوض کردن و به رسمیت شناختن خیلی از افرادی که وی خود را برای بقا به آنان متوسل می کند در ظاهر ممکن است استفاده از افکار به حساب بیاید ولی به تدریج پوپولیستی بودن خود را نشان می دهد. 
دوست عزیز. فرماندار مدیر اجرایی دولت است ولی ربات نیست که برنامه ریزی بشه.باید با اعتقاد به یک دولت بتونه اهداف رو پیش ببره. چند نکته هم بگم واستون در این خصوص:
 اولاً باید بدونید که آقای پوراحمد چطور از بازار وارد سیستم مدیریت شدند؟ با شایسته سالاری یا با رانت انتخاباتی؟ رییس ستاد انتخابات جوانان احمدی نژاد شدن در اصفهان نتیجش میشه رانت رفتن به استانداری و بعد به خونسار اومدن. جالب اینه که اول قرار بود بره یه شهر دیگه قبولش نکردن گفتند خونسار بفرستیم که محل کاراموزیه بهتریه!
ثانیاً آقای پور احمدی رو دولت قبول نداره (آقای میرمحمدی خوشون توی یه جلسه صراحتا گفتند استاندار مخالفه). ایشون الان با متوسل شدن به این و آن و وعده و وعید دادن چطوری می خوان شهر رو مدیریت کنند؟ ثالثاً وابستگی پوراحمدی به برخی مراکز قدرت که خیلی تصمیمات آنان مخالف نظر مردمه و اطاعت بی چون و چرا از اونها رو جطور توجیه می کنید؟ چرا اونها با شدت از پوراحمدی دفاع می کنند؟
رابعاً بیشتر اقداماتی که پوراحمدی در سایت فرمانداری (یا بهتر بگوییم وبلاگ شخصی خود) از آنها اسم می برد بیشتر مصداق خود گویی و خود خندی است و فقط تعریف است. ایشان عملکرد بقیه را هم معمولا به اسم خود می زند!
خامساً جلساتی که پوراحمدی می گیره اکثراً تو همون مایه جلسه ای هست که شما خودت منتقدش بودی. جمع کردن مردم دوره هم که بگیم به به چه خوب. همون کاری که خونساری توی دولت نهم می کرد و هیچ نتیجه ای جز به تمسخر گرفتن شعور مردم نداشت.
سادساً پوراحمدی در به ثمر نرسیدن بعضی پروژه ها که می شد توی دولت قبل به نتیجه رسوند سهم بسزایی داشت. از حمله مجتمع فرهنگی که اعتقادی بهش نداشت و می گفت توی خونسار جواب نمیده. حتی در مورد تونل هم سند هست که می گفته اصلاً هیچ تاثیری واسه خونسار نداره. ایشون باید به خاطر این خطاها و کاهلی ها تشویق بشه یا بازخواست؟
ضمناً دوست عزیز. اگر قرار باشه رسانه ها فقط اخبار برسونند به مردم که میشن روابط عمومی اردات! رسانه یعنی رکن پنجم دموکراسی. اگه رسانه ای واقعیت ها رو تحریف کنه جای ملامت داره نه این که خبرها رو تحلیل کنه مخصوصاً عملکردها رو نقد کنه.
زیاد خودتو اذیت نکن. ******** **** ***** **** ***** * ****** کار همه اشتباهاتش همون پارک کردن ماشین توی پیاده رو بود.
در مورد پوراحمدی حرف زیاده و انشالله به وقتش بازم میگم
----------------------------
راستی نوشته بودید بعضی ها به خاطر منافع شخصی در مورد فرماندار می نویسند دو تا از نقدهای شما شخصی نبود آیا؟!!
با این حال دوستت داریم امیرخان!
پاسخ:
خب اول اینکه کاملا درسته آقای پور احمد قرار بود به یک شهر دیگه برند ولی بخاطر کارآموزی به خوانسار نیومدند!!! اون شهر نماینده مجلسشون بسیار تندرو بوده و استانداری بخاطر اینکه ایشون جوون هستند منصرف شدند و ایشون رو به خوانسار فرستادند(البته اینم شد کارآموزی!!) 
دوم اینکه درباره آقای میرمحمدی و سیاست های عجیب ایشون در نامه بعدی بحث میکنیم!!!! که چرا ایشون با فرماندار بومی مخالف هستند!!!! ولی من با اینکه ایشون بعضی جاها فرمان را سمت مردم نچرخوندند موافقم (توی متن هم گفتم)

در مورد رسانه هم من فقط میگم باید رسانه بودنش رو حفظ کنه وگرنه لزوم بودن رسانه بسیار احساس میشه و خودم به شدت طرفدار رسانه راست گفتار هستم.
اما اینکه گفتید منم از مسائل شخصی گفتم اگه منظورتون وبلاگ نویسان بود انصافا من خودم رو اهل رسانه نمیدونم هنوز ولی خوب بود بقیه دوستان رو دعوت کنند نه یه تعداد محدود. دومیش دیگه نمیدونم چیه که مسائل شخصی بود :دی
سر تیتر تون یه کمی بی معنیه، نامه ای به مسئولین (فرماندار )خلاصه منظورتون کیه اگر چه اسم فرماندار در میانست اما خودتون میدونید این نامه اصلا به مسوئلین دیگر دولتی وحکومتی خوانسار ربطی نداره واین در حالیست که برخی از انان به راحتی هر چه تمامتر موثر در راهبری فرماندار هستند .
من هیچ ابائی از بردن نام انان ندارم ولی فعلا با مشورت دیگران والبته دانایان ودلسوزان شهر ستان خوانسار وحومه تا اطلاع بعید وبعدها صرف نظر (امنیتی )میکنم .

من از جنابتان خواهش میکنم تا بعد از برپائی جشن روز خوانسار این مناظره را معطل کنید تا آسیبی به این همایش پویا وارد نگردد .به سر عزیزت قسم میخورم ممکنه در کمک کردن فرماندار به این جشن تاثیر بد و ناخواسته ای را بگذارد .

ولی روزی من از این فرماندار خواهم پرسید که ایا افرادی که برای شما خط ویا خطوطی ترسیم میکردند ((بدون اینکه در شما تاثیر داشته یا نداشته ))از افراد غیر بومی ویا افرادی که اصلا ساکن خوانسار نیستند بوده یا نه ودر پایان از وی میخواهم به احترام ترویج صداقت از گفتن حرف راست وصد البته همه انچه گذشته دریغ نکند .
قدیم رسم بر این بود که دروغ نگو ولی همه راستها را هم نگو این بدترین نوع نگاه در سیستم است که مانند ساعتی که عدد 8را نشان میدهد ولی از شب و روز حرفی به میان نیست وانانیکه از بیرون بی خبرند نمیدانند روزست یا شب ظلمانی .ایجا فقط راستگویان وشفاف گوئی نجات بخش است .بصیرت  لازمه ای بعد از شجاعتست .
یا ابوالفضل چه حرفا زدم خدا بدادم برسه امروز این ((هیچکس)) با من ور داشته اگر پرش بمن گیر کنه باید بار بونمو زف کنم برم به یه دیاری .حلالم کنید .
کاملا حرف دل مارو گفتی 
مختصر ومفید
امیدوارم که همه عمل کنند
پاسخ:
امیدوارم آقا حمید

دوست عزیز،سلام
با ادرس زیز وبلاگ نام ونشان از همینک راه اندازی شد مفتخرم کنید وملاحظه ای داشته باشید بدین ترتیب فردا شما را با افتخار کامل لینک خواهم نمود .ممنونم
 http://negah-o-neshan.persianblog.ir
وای که چقدر یه سری مسئولین اذیت میکند.....همین جشن خوانسار .....فقط وقت عذاداری که میشه  فعالیم 2000تا هیئت....بابا جوونا سرگرمی میخواند
من شدید با این همشهریه عزیز موافقم . مرسی
دقیقا منم نظرم با زهرا و همشهری یکیه
به اسم اسلام هر کاری باب میلشنو انجام میدن
بابا همونقدرکه محرم وعزای امام حسین محترم ومهم تولدشون و سایر اعیادم اهمیت داره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی