بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

خوانسار(شهردار)

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱ ب.ظ

خب!!! سلام.

کلا در چند پست آتی تصمیم دارم مسئولین شهر رو نقد کنم(بعدی احتمالا آقای امام جمعه هستند)

اما اکنون... حسن شفعتـــــــــــــی.

آقای شفعتی قبل از خوانسار شهردار دامنه بودند و اونجا با کارهای عمرانی که انجام دادند بسیار مورد توجه مردم داران قرار گرفتند و در آستانه بازنشستگی آقای کاویانی شورای قبل به دنبال آقای شفعتی رفتند و از ایشون دعوت به همکاری کردند برای شهرداری.

اما بعد.

در ابتدا بسیار استقبال شد از ایشون.من خودم همیشه میگم آقای شفعتی مثل آقای احمدی نژاد هستند.ساده(شاید در ظاهر)، وقتی جلسه دارند پشت صندلی ریاست نیستند معمولا، نون پنیر خیلی دوست دارند،کاپشن مخصوص خودشون دارند، زود گریه میکنند ،با سران دو قوه مشکل دارند ، اصطلاحات خاص خودشون رو دارند ، برای رضایت مردم دیده شده که گفتند من پسر آسد میرزا دوگولپزم!!!(ناگفته نمونه که با ما هم فامیل هستند)و در آخر مردی از جنس مردم...

امــــا!!!!

خوانسار مسلما بعد از شهردار قبلی به کارهایی مثل اتفاقاتی که در دامنه افتاده بود نیاز داشت،پس طبیعی هم بود که اونقدر توسط مردم حمایت بشه از ایشون. ناگفته نمونه که در ابتدا خیلی از سواستفاده هایی هم که از شهرداری شده بود رو جلوگیری کردند. بعد از اون کارهای توسعه ای بود که به ایشون در کوچه و بازار لقب "حسن تی ان تی" دادند که خودشون هم استقبال کرده بودند.

جشنهایی هم برگزار شد که انصافا در برون رفت شهر از اون فضای سرد و دلگیر حاکم بسیار موثر بود و زمینه ای  شد برای سردادن شعار "شفعتی دوسِت داریم" 

اما در کنار اون کارهای توسعه ای یه خرده به بافت قدیمی شهر ظلم شد و بی رویه تخریب شد،که من از همون اول مخالف بودم و سکوت کردم بخاطر کارهای خوب دیگه ای ایشون کرده بود.

گذشت و گذشت ... تا رسیدیم به شورای فعلی(حالا که رسیدیم به شورای فعلی احتمالا مطلب بعد در مورد این عزیزان باشه)

شورای فعلی که انتخاب شدند و هنوز شاید خیلی ها از برگزیده شدن تعدادی از اونها در شک(شَک/شُک) هستند!علی الخصوص شخص خودم که بعدا مینویسم چرا... 

اما تا امسال. آقای شهردار ابقا شدند و در اقدامی عجیب توسط چندتن از به ظاهر معتمدین محله مالگاه اقدام به جمع آوری امضا از یک سری از باغداران اون منطقه کردند(اینها شنیده شده البته،مطمئن نیستم،ولی خیلی شنیده شده !!!) و خیلی سریع اقدام به تخریب بخشی از کوچه باغهای شهر کردند و اینجا بود که فغان بسیاری از جمله بنده و همقطاران من بر آسمان رفت!!! 

در شورا وقتی باشون تماس میگرفتیم اونها هم با ما همصدا بودند ولی در جلسه ها باز هم حمایت میکردند(دورویی).

این چندوقت ولی بسیار از محبوبیت آقای شهردار کاسته شده... این رو گفتم و نوشتم که به این برسم.

"

بسمه تعالی

جناب حسن شفعتی عزیز

برای ماندن در دل مردمان این شهر توسعه های پایدار را مدنظر قرار دهید و از تصمیمات انفجاری و تخریبی بپرهیزید.

شما خود نیز صاحب فرزند و شاید نوادگانی باشید،آینده آنها را نیز به اندازه پیشرفت جرقه ای و لحظه ای خود در نظر بگیرید.

تفکرات دیکتاتور مآبانه و خودسر هرچند مانند رضاشاه بزرگ موثر و دلسوزانه باشد ولی سرنوشتی جز حاکمین لیبی و تونس ندارد.

بگذارید قبل از اینکه شاهد بهار خوانساری باشیم(به مثابه بهار عربی)، خودتان با دعوت از اهل فن و دوستداران شهر،منطق و تدبیر را بر تصمیمات نهاد شهرداری حاکم کنید تا اینبار امیدی پایدار و جاوید بر آسمان شهر طلوع کند.

اگر این نامه به دستتان رسید و به فکر فرو رفتید، بدون لحظه ای درنگ تلفن در دست بگیرید و از مخالفین خود دعوت کنید و شنوای سخنان هرچند گزاف آنها باشید.بیایید چند دستگی را بار دیگر از شهر حذف کنیم و دست در دستان هم نهاده نهال شهرمان را قبل از نابودی،بارور کنیم.

جملات خود را با سخنی از بزرگی خاتمه میدهم که گفت:"از تغییر نترسید که نشانه زنده بودن شماست"

و من الله توفیق
امیر صانعی خوانساری

"

و دیگر هیچ...

از چشمان بزرگ شما نیز که بر قلم من جاری شدند بسیار سپاسگزارم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۷
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۸)

سلام مرسی از حضورتون
خوشحال میشم بازم سر بزنید
پاسخ:
مرسی. لینک کردم.
ممنون به خاطر اینکه به شهرتون( و البته شهرمون )اهمیت میدید و آیندش براتون مهمه
انشاالله این حرفا و نوشته ها به گوش کسایی که باید برسه,برسه و ما شاهد اقداماتی از سمت اونها باشیم.....
البته به نظرم اگه بخوایم از کسی انتقاد کنیم یا مثلا نکاتی رو یاداوری کنیم بهتره با زبان ملایم تری صحبت کنیم و سعی کنیم به کسی توهین نشه...
موفق باشید

پاسخ:
ممنونم
ولی من قصد توهین به کسی نوشتم و با قلم طنز نوک پیکان انتقاد را به سمت شهردار عزیز بردم.تو متن هم گفتم که آقای شهردار با پدر بنده نسبت فامیلی دارند و من هیچوقت قصد توهین به هیچکسی رو ندارم.
 بسیار زیبا و منطقی و دیگر هیچ
درود بر تغییر
۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۴۹ کامران میرمحمدی
آقای صانعی عزیز ( امیر جان )
شاید یک مقدار بی انصافی باشد که بدون دیدن مشکلات نقدینگی شهرداری که کم هم نیست خرده زیادی به شهردار بگیریم
کاش حرف ایشان و دفاعیه ایشان را هم بشنویم
به نظرم انسان غیرمنطقی نمی آیند
کاش کمی با ملایمت بیشتر برخورد کنیم
البته این نظر من است
پاسخ:
من تو متنم هم خوبی های ایشون رو بیان کردم و هم بدیهاشون
ولی مهم اینکه آقای شهردار عزیز پاسخگو بودند و مبحث مثلا تخریب فضای سبز رو جلوگیری کردند. که این خوب بودن و منطقی بودن ایشون هست.
اینم که من برای اولین به آقای شهردار این نامه رو نوشتم واسه اینه که انتقادپذیری ایشون بسیار بالاست و در نامه های بعدی که خطاب به شورا و سایر مسئولین شهر خواهد بود،این عزیزان هم از آقای شهردار پندآموزی کنند و انتقاد پذیر باشند.
امیر جان متن زیبایی رو بیان کردی ولی فکر نمیکنی در قیاس آقای شهردار و اقای احمدی نژاد کمی افراطی عمل کرده اید
در مورد تخریب فضای سبز نیز باید بیان داشت ،تز اقای شهردار در دادن مجوز ساخت منزل ویلایی (باغی) این مورد می باشد که با دادن یک مجوز ساخت منزل ویلایی متناسب با متراژ آن زمین زراعی ، ما اولا از مهاجرت افراد بومی از آن منطقه جلوگیری به عمل آورده و ثانیا توجه فرد به زمین زراعی خود  و اعمال اقدامات مفید باغداری و زراعی و در نهایت ممانعت از ویرانی فضای سبز و باغستانهای شهر را بالا برده ، که این تز به مرحله ی اجرا درامده و موافقان و مخالفان خاص خود را مطمئنا در پی داشته و دارد
پاسخ:
در جواب شما عرض کنم ک منظور بنده از تخریب فضای سبز ساخت خانه ویلایی نبود،بلکه تخریب کوچه باغها به بهانه عریض کردن بود که خداروشکر خود جناب شهردار هم اذعان داشتند که کاری غیرکارشناسی بود.
سلام
نقدتون بیشتر شبیه به ابهامات بود تا یه انتقاد(چون بدون منبع و ماخذ بود)

با وجود اینکه تازه به جمع وبلاگ نویسان پیوستی و سر از لاک فیسبوکیت دراوردی میگم:
شهرداری خوانسار هر ساله در چندین نوبت با وبلاگ نویسان خوانساری و جوانان فعال شهر جلسه ای برگزار میکند ،که در این جلسه شهردار و شوارا به انتقادات ما (جوانان و وبلاگ نویسان) گوش میکنند و تا جایی که خودم (یکی ازوبلاگ نویسان) در اطلاع هستم ،انتقاداتمان موثر بوده!
 چند نکته دیگه:
کجای کار های آقای شفعتی با آقای احمدی نژاد یکی بوده(کاپشن پوشیدن ک اشاره کردید!!!!!!!!:)  )

دوما کجای مطلبتون طنز آمیز بوده(کاملا بی انصافانه)

سوما محبوبیت ایشان در حال کم شدنه!!!!!!والا من خودم دانشجو هستم و در بازار هم مشغول به کارم تا جایی که من میدونم محبوبیتی کم نشده(البته شاید عده ای منافع شخصیشان در خطره  :)    )


ممنونم از حس انتقاد جوییتان

خواهشا در انتقاد های بعدی از کسی که یه سر رشته در اون زمینه را دارد کمی کمک بگیرید
پاسخ:
اول از همه من اینو بگم که قرار نیست من شهردار یا هرمنسب یا منصب!!! دیگری در شهرم بگیرم که منافعم به خطر بیفته.من در مدیریت و مذاکره و اقتصاد و روابط انسانی مطالعه دارم. و اگر قرار باشد فرزندان من و شما در این شهر به زندگی ادامه بدهند تنها نیاز آنها یک اقتصاد پویاست که اقتصاد خوانسار برخلاف تصور مسئولین که فکر میکنند به صنعت وابسته است،به محیط زیست و توریست و متفرعات آن وابسته است.
من هم مطلبم رو نوشتم که به آقای شهردار عزیز به زبان بی زبانی بگویم که این کار اشتباه است که در نظرات قبلی نیز بیان کردم که آقای شهردار شنوای نظر بنده هم بودند.
اما اینکه کجای آقای شفعتی و محمودخان شبیه هم است بماند در فرصتی بهتر و در مطلبی علمی به اثبات مدعا خواهم پرداخت.
در مورد طنزآمیز بودن مطلب هم به درس نوشته های طنز کتاب زبان فارسی متوسطه رجوع کرده و مینویسم که:"طنز بیان مشکلات است با زبانی خنده آور".که گمان میکنم زبانم برای خیلی ها جالب بوده که در سطح شهر از کلمات بند ه استفاده کردند ولی این را نیز میدانم که قرار نیست همه به مطلبی به ظاهر طنز(از دید شما) بخندند.

در آخر نیز از شما که انقدر صبورانه نظر نوشتید و بنده را مورد لطف خود قرار دادید بسیار ممنونم
سلام آقای صانعی!از وبلاگتون خیلی خوشم اوممممممممممممممد!عالی بود!
موفق و مؤید باشید!

آینده ساز خوانسار!
پاسخ:
مرسی غزل جان
لطف داری. برات بهترین ها رو آرزو میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی