بهار توبه شکن

بهار توبه شکن

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
"بهار توبه شکن" می‌رسد چه چاره کنم
سخن درست بگویم نمی‌توانم دید
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

خوانسار(مدیریت شهری)

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳ ق.ظ

اینبار قصد تحلیل اوضاع شهر را از منظر مدیریتی و استراتژیک دارم.

یکی از سازمانهای اصلی مسئول در خوزه مدیریت شهری،شهرداری است. زیاد از لحاظ تاریخی دور نمیرم. به شهردار قبلی جناب آقای کاویانی برمیگردم. زمان ایشان هم درست مثل زمان آقای شفعتی اوایل مردم بسیار گرم و با شکوه استقبال کردند و در آخر طوری بود که دانش آموز ابتدایی هم فغان بر افلاک برآورده بود.

اما آقای شفعتی!! هنوز به مرحله سردادن فغان و رسیدن به افلاک نرسیدیم ولی بسیار محتمل و نزدیک میدانم

اما سوال اینجاست:چرا ما خوانساری ها به قول خیلیا خوش استقبال و بد بدرقه هستیم؟!!

باز برمیگردم به ابتدای شهردار شدن جناب شفعتی. همه خوشحال بودیم.چرا؟ بخاطر اینکه بعد از مدتها جمود شهری و تحولات ساختاری، شهرداری اقدام به تخریب های اساسی و بازسازی شهری پرداخت. اما آهسته آهسته این تب و تاب خوابید و کم کم داریم صدای مخالفان را میشنویم. 

تا حالا هیچکس از مسئولان مسئولان شورای فعلی و شوراهای اسبق پرسیده که ملاک شما برای ابقای آقای کاویانی یا آوردن آقای شفعتی یا ابقای ایشان چیست؟

اگر مسئولان شورا آمدید اینجا و خواندید حداقل در این یک مورد جواب بدهید که اصلا شما از آقایان شهردار برنامه گرفتید؟ یا همینطوری که چه آدم خوبی و خدارحمت کند رفتگانش را و هزار تعارف کوچه بازاری دیگر؟ 

برای مثال عرض میکنم.در شورای قبلی همه اعضای برگزیده شورا بدون استثنا در تبلیغات انتخابی خود از کنار گذاشتن آقای کاویانی سخن به میان آورده بودند اما بعد از انتخاب شدن... سرکنگبین صفرا فزود!!!

اما واقعا مشکل شهر و شهرداری ما در چیست؟

سال گذشته شهردار سنندج،شهردار نمونه کشور شدند.در حاشیه یک کنفرانس بین المللی مدیریت که بنده هم در آنجا حضور داشتم از ایشان درباره مدیریت شهری و کارهای ایشان پرسیدم و بزرگترین مشکل شهرداری شهرمان را یافتم.... نداشتن سند توسعه

آقایان مسئول بیایید برای یکبار هم که شده هزینه کنید و سندی ده ساله برای شهر ترسیم کنید. نه اینکه هر مسئولی که صبح از خواب ناز بلند شد و برسرکار رفت،وقتی بلدوزر شهرداری را بیکار دید برای تخریب بخشی از فضای شهر به او ماموریت بدهد.

بیایید برای یکبار هم که شده از کارشناسان دعوت به همکاری کنید و کارگروه های تخصصی در شهرداری داشته باشیم.شما باید به نسلهای آینده پاسخگو باشید.

فراموش نکنید که "ما زمین را از پدرانمان ارث نبردیم،ما آن را از نسلهای بعد قرض گرفتیم". از شدت عصبانیت میخواهم بگویم:"طوری نکنید،طوری بشود،مردم فکر کنند طوری شده." 

لطفا برای یک روز هم که شده،صبح قبل از رفتن برسرکار آبی به صورت بزنید و گرتی از تاریکخانه ذهنتان بردارید.

ادامه دارد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۷
امیر صانعی خوانساری

نظرات  (۴)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام
برنامه های که شما به ان اشاره کردید در توان یک مدیر می باشد در صورتی که ****** * **** با الفبای مدیریت بیگانه هستند وانسانهای **** ********* ** ******** می باشند.از این افراد هیچ توقعی نباید داشت
پاسخ:
سلام همشهری.درست نیست با این صراحت هم درباره کل جمع قضاوت کنیم.من با چندتن از دوستان در ارتباط هستم.واقعا دلسوزانه و مدیرانه به همه مسائل نگاه میکنند. 
سلام
اول کار جوری نوشتید که تحلیل ک فکر کردم محققی یا چیزی هستید!!!
مطلبتون شبیه یه داستان جالب بود ولی نه یه مطلب محققانه یا مثلا تحلیل!!!
از اونجایی که میشناسمتون نه سر رشته ای تو این کار دارید نه سواد و تجربه ای!

منم کمی با داستانتون موافقم!ولی شمارا رو دعوت میکنم که برای داستان نویسیتون کمی تحقیق کنید
و علمی تر بنویسید!


ممنون از داستانتون
پاسخ:
سلام. 
اگه ممکنه شما کمی تحلیل کنید و نظرتون رو درباره شهر بدید. واقعا خوشحال میشم که بتونیم اینجا همفکری کنیم(یا از دید شما داستان نویسی کنیم.)
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۳۷ خسرو دهاقین
سلام و با تشکر از مطالب جنابعالی در مورد این مطلب که فرمودید:
"برای مثال عرض میکنم.در شورای قبلی همه اعضای برگزیده شورا بدون استثنا در تبلیغات انتخابی خود از کنار گذاشتن آقای کاویانی سخن به میان آورده بودند اما بعد از انتخاب شدن... سرکنگبین صفرا فزود!!!"
دست کم در مورد خود بنده تعجب می کنم که کجا چنین مساله ای را مطرح نموده ام. بنده اهداف و رئوس دیدگاههای خودم را در 30 بند به طور مکتوب خدمت مردم عزیز ارائه نمودم و چنین مساله ای در برنامه ها عنوان نشده بود. با این حال ابقای آقای کاویانی هم با سلام و صلوات نبود. دست کم چندین جلسه گرفته شد که صورتجلسات آن هم موجود است و راجع به مسائل مهم شهر با ایشان توافق شد و شرایط شورا به ایشان گفته شد. البته یکی از دلایل ابقای ایشان عدم توافق اعضا روی سایر گزینه ها بود که توافق شد به مدت دوسال دیگر از وجود ایشان استفاده و ایشان معاونی را با نظر شورا انتخاب کند تا بعد از این مدت جایگزین وی شودو متاسفانه چند گرینه معرفی شده مورد توافق استانداری واقع نشد و کار با مشکلات دیگری مواجه شد که بیان آن را به وقتی دیگر واگذار می کنم.
در کل، انتخاب هر دو شهردار در شورای سوم با گرفتن برنامه و پس از بحث و تبادل نظر فراوان بود حال این که شهرداران تا چه حد در همان چارچوب حرکت کردند و مجموعه شورا با شهردار و شهرداری چگونه تعاملی داشتند و کیفیت نظارت چگونه بود مساله ایست که در فرصتی بدانها می پردازم.
به هر حال با اصل موضوع ضرورت وجود سند توسعه و برنامه راهبردی در شهر و شهردای کاملاً موافقم.
پاسخ:
با سلام
البته این کاملا درست است که شما و سایر اعضای منتخب شورا در برنامه های خود به هیچ وجه از برکناری شهردار سخنی به میان نیاورده بودید ولی گاهی اوقات(از روی عمد و یا سهوا) در جلسات خصوصی و صحبت هایی که با مردم داشتید و داشتند از کنار گذاشتن شهردار اسبق سخن رانده بودید و بودند!!! 
ولی اگر شما این حرف را نزدید من از شما به خاطر مطلبی که سهوا یا شاید (عمدا) آوردم عذرخواهی میکنم.
با تشکر از دقت نظر جنابعالی
امیرجان خدمت شما عرض کنم در موقعیتهای انتخاباتی مثل شورا وقتی شعار نامزدها و ملاک رای مردم "برداشتن شهردار قبلی" یا "ابقای شهردار فعلی" باشد، آن وقت باید بیخیال اقدامات اساسی دیگر برای شهر شد. 
در اولی شهردار تحت فشار شوراست و چندان آزادی عمل ندارد و در دومی شهردار مسلط بر شوراست و شورا چندان قدرت نظارتی نخواهد داشت. البته این مورد کلی است و خدای ناکرده قصدم جسارت خدمت اعضای شورای قبل(که خود عضوی از آن بوده ام) و شورای جدید و شهرداران سابق و فعلی نیست.
پاسخ:
آقای دهاقین بسیار کلام و سخن شما درست و بجا بود. 
تفاوتی هم که شورای سابق با شورای فعلی دارد در همین است. در شورای فعلی نیز شهردار بسیار حاکم بر شورا شده اند و شورا صرفا حکم دبیرخانه و محلی برای تایید کارهای "اجرا شده" آقای شفعتی شده.
جناب دهاقین من این رو هم تاکید کنم ،خود بنده هرجا حرفی از شورای سابق باشه میگم که آقای دهاقین به تمام بندهای تبلیغاتی خودشون عمل کردند و درسی به دوستان دادند که "یاد بگیرید شعارهاتون رو عملی کنید"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی